מלאומי לביטוח ישיר: קובי הבר יקבל עד 3.5 מיליון שקל לשנה

הבר, שייכנס לתפקיד מנכ"ל איי.די.איי ביטוח בחודש הבא, יקבל שכר חודשי של 187 אלף שקל ברוטו ויהיה זכאי להעלאת שכר הדרגתית • שכרו יהיה ברף העליון שנקבע בחוק שכר הבכירים בסקטור הפיננסים

קובי הבר / צילום: איל יצהר
קובי הבר / צילום: איל יצהר

קובי הבר, שבתחילת החודש הבא ייכנס לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח הישירה איי.די.איי ביטוח, שמוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", יקבל מהחברה שכר בעלות שנתית של עד 3.5 מיליון שקל. כך עולה מפרטי זימון אסיפת בעלי מניות של החברה, הנמצאת בשליטת משפחת שנידמן ונסחרת בשווי של 3.3 מיליארד שקל.

הבר, שמחליף את המנכ"ל המצליח רביב צולר שעבר לכיל, יקבל בחברת הביטוח שכר חודשי של 187 אלף שקל ברוטו ויהיה זכאי להעלאת שכר הדרגתית. שכרו יהיה ברף העליון של מגבלת 35 פעמים השכר הנמוך בחברה, שנקבע בחוק שכר הבכירים בסקטור הפיננסים. נציין כי כל שכר בעלות של מעל ל-2.5 מיליון שקל לשנה, אינו מוכר לחברה כהוצאה לצרכי מס, מה שמייקר את השכר מבחינת החברה. 

להבר ניתנה באיי.די.איי תקופת הודעה מוקדמת של 6 חודשים, שמבטיחה לו מצנח זהב של לפחות 1.1 מיליון שקל. הבר, בן 50, שימש עד לאחרונה כסגן מנכ"ל בכיר בבנק לאומי, שם היה חבר הנהלה וראש החטיבה העסקית והמסחרית. ב-2017 הוא לא נכנס לרשימת מקבלי השכר הגבוה שמקבלים גילוי בדוחות הבנק, אך סביר שעלות שכרו הייתה בסדר גודל של כ-2 מיליון שקל. בעבר היה הבר ראש אגף התקציבים באוצר.