יפן זיעזעה את הביטקוין והחזירה אותו 4 חודשים לאחור

נקודת השפל הקודמת של הביטקוין נרשמה ב-6 בפברואר, אז הגיע מחירו לכ-6,050 דולר • ביום שישי הורתה יפן ל-6 בורסות קריפטו לנקוט צעדים לשיפור אבטחתן ולמניעת הלבנת הון

ביטקוין / איור: רויטרס - Dado Ruvic
ביטקוין / איור: רויטרס - Dado Ruvic

מחיר הביטקוין צנח בלילה אחרון, מעט אחרי שעת חצות, לשיא שלילי מתחילת 2018, והגיע לנקודת שפל של 6,006 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. נקודת השפל הקודמת של הביטקוין נרשמה ב-6 בפברואר, אז הגיע מחירו לכ-6,050 דולר.

הבוקר (שבת) הביטקוין נסחר ברמה הקרובה ל-6,090 דולר, עם ירידה של 6% בשבוע האחרון. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-104 מיליארד דולר.

הצלילה של הביטקוין נרשמת לאחר שאתמול הורו הרגולטורים ביפן לבורסת הקריפטו BitFlyer ולעוד חמש זירות מסחר יפניות במטבעות קריפטוגרפיים לנקוט צעדים לשיפור האבטחה שלהן. לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, נאלצה BitFlyer, אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם, להפסיק לרשום לקוחות חדשים בעקבות ממצאי הרגולטורים, שלפיהם החברה לא עשתה מספיק כדי למנוע הלבנת הון ומימון טרור באמצעותה.

חוץ מהביטקוין, רוב המטבעות הדיגיטליים המובילים הציגו שערים ״אדומים״ ביממה האחרונה. את׳ר, המטבע השני בשווי השוק שלו אחרי ביטקוין, צנח ביממה האחרונה ביותר מ-7%, ואחריו XRP, המטבע של ריפל, נפל ביותר מ-10% ביממה. השווי הכולל של שוק הקריפטו צנח בלילה האחרון לשפל של כ-250 מיליארד דולר - נמוך ב-70% מהשיא של 833 מיליארד דולר שנרשם ב-7 בינואר השנה.