לאחר הראל: פסגות ומיטב דש ישקיעו כ-20 מיליון ש' בפורסייט

בתי ההשקעות פסגות ומיטב דש מצטרפים להראל ומשקיעים בחברת פורסייט, העוסקת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

פורסייט דיווחה הבוקר (ב') לבורסה כי חתמה על הסכמים לגיוס של כ-25 מיליון שקל באמצעות מספר הקצאות פרטיות של מניות לפי מחיר של 2.05 שקל למניה, נמוך ב-19% ממחיר הסגירה של מניית פורסייט אתמול בבורסה.

מיטב דש ישקיע בחברה 14.75 מיליון שקל ויחזיק כ-5.4% מהון המניות של פורסייט , פסגות ישקיע בחברה כ-5 מיליון שקל תמורת כ-1.8% מההון ומשקיעים נוספים יזרימו לחברה עוד כ-5 מיליון שקל.

בדומה להשקעה של הראל הקצתה החברה למשקיעים אופציות באותה כמות (כלומר אופציה אחת על כל מניה) במחיר מימוש של 80 סנט (כ-2.90 שקלים) למניה, הניתנות למימוש במשך שנתיים. המניות יהיו חסומות לתקופה של שישה חודשים.

כאמור, בשבוע שעבר השקיעה הראל 20 מיליון שקל בפורסייט, שהקצתה לה מניות בהיקף של כ-8.1% מההון שלה, באותו מחיר (2.05 שקל למניה). סך הגיוסים הכולל, לכן, מגיע לכ-45 מיליון שקל.

פורסייט, הנמצאת בשליטת חיים סיבוני, נסחרת כיום בשווי של כ-290 מיליון שקל לאחר שזינקה ביותר מ-30% בחודש האחרון (17% מאז הדיווח על ההשקעה של הראל ביום רביעי האחרון). בשנה האחרונה, עם זאת, צנחה המניה ביותר מ-60%.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה פורסייט עם הפסד נקי של כ-3.5 מיליון דולר ובקופתה נותרו מזומנים בהיקף של כ-16.7 מיליון דולר (כ-60 מיליון שקל).

בשנה שעברה ניצלה פורסייט את ה"הייפ" בתחום פעילותה על רקע רכישת הענק של מובילאיי על ידי אינטל בחודש מרץ אשתקד וגייסה במהלך אותו חודש כ-40 מיליון שקל בשני סבבי גיוס, בהם השתתפו משקיעים פיננסיים לצד גורמים בענף הרכב.

בין המשקיעים בחברה באותם סבבים נמנו משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI וחברת ההשכרה אוויס בישראל; קרן ההשקעות אלפא ערך, ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו; ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.

בעקבות הגיוסים המוצלחים ועל רקע "אפקט מובילאיי" זינקה מניית פורסייט במאות אחוזים בחצי הראשון של 2017, אולם לאחר מכן, כאמור, צנחה בקרוב ל-70% בשנה האחרונה, בין השאר עקב חוסר יכולתה להציג הכנסות ראשוניות.

פורסייט הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשוני של החברה נמנו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף על כך השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

לפני כשבועיים דיווחה פורסייט כי ביצעה מכירה ראשונה של אבטיפוס למערכת מסוג QuadSight - מערכת הראייה הממוחשבת של החברה המבוססת על 4 מצלמות. המערכת מיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי ונועדה לאפשר גילוי מכשולים בכל תנאי תאורה ומזג-אוויר. המערכת הראשונה הוזמנה על-ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכבים מהמובילים באירופה, לצורך הערכתה ובחינת ביצועיה על גבי המשאיות של היצרן. ההכנסות ממכירת המערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.