עולה ליגה: Plus500 נסחרת בבורסה הראשית של לונדון

וגם: פירמת BDO פותחת סניף באילת וממזגת אליה את משרד רואי החשבון המקומי של רו"ח גיא מלר

אסף אלימלך, מנכ"ל Plus500 / צילום: קרן גפני
אסף אלימלך, מנכ"ל Plus500 / צילום: קרן גפני

שיגעון הביטקוין הקפיץ את מניית Plus500 הישראלית ב-237% תוך שנה, לשווי של 1.8 מיליארד פאונד (כ-8.8 מיליארד שקל). החברה, מפעילה פלטפורמת מסחר מקוון בחוזי הפרש ( CFD) על מדדי מניות מובילים בעולם, מטבעות וסחורות, החלה להציע לאחרונה גם חוזים על הביטקוין וניצלה את ההתלהבות בשוק.

לא רק מניית החברה זינקה ורווחיה גדלו - כעת החברה, בניהולו של אסף אלימלך, "עולה ליגה": היום (ג') החלו מניותיה להיסחר בבורסה הראשית של לונדון, בעוד שעד כה היא נסחרה בבורסת המשנה, AIM. החברה, נזכיר, משמשת גם כנותנת החסות הראשית לקבוצת הכדורגל הספרדית אתלטיקו מדריד.

אסף אלימלך, מנכ"ל החברה, מסר כי החברה נרגשת מהמעבר לשוק הראשי. "ההתפתחות הזאת צפויה להגביר את הסחירות במניות החברה ולספק טווח רחב יותר של משקיעים פוטנציאליים הן בבריטניה והן מחוץ לה, ובכך לשקף את הטבע הגלובלי של עסקינו", אמר אלימלך. לדבריו, זהו פרק חדש בסיפור הצמיחה של החברה, שממשיכה להתרחב ולגוון את מקורות הרווח שלה.

Plus500 נקלעה רק לפני 3 שנים למשבר, ומנייתה צנחה ב-70%, לאחר שהחברה נאלצה להקפיא חלק מחשבונות לקוחותיה בשל חשד להלבנת הון, כשגם הרגולטור הבריטי נכנס לעובי הקורה. על רקע המשבר, החברה הסכימה להירכש על-ידי פלייטק של טדי שגיא תמורת 460 מיליון פאונד, אולם העסקה התפוצצה בסופו של דבר, וכיום החברה נסחרת בשווי גבוה פי 4.

חשיפה לדרום: BDO פותחת סניף באילת

בשורה באילת: פירמת ראיית החשבון והייעוץ BDO מודיעה על פתיחתו של סניף בעיר וממזגת אליה את משרד רואי החשבון המקומי של רו"ח גיא מלר. עם המיזוג, יצטרף רו"ח מלר כשותף בפירמה לאשכול התעשייה וההתיישבות. 

את המשרד המקומי הקים יעקב מלר, אביו של גיא, שהגיע לאילת ב-1984 על-מנת למלא תפקיד של חשב בחברת סולל בונה. הוא הגיע לזמן קצוב של שנתיים, אולם החליט להישאר בעיר ובשנת 1989 פתח את המשרד שעסק אז בהנהלת חשבונות. ב-2001 הצטרף בנו גיא כרואה חשבון למשרד. מלר האב נפטר בשנת 2007, ומאז המשרד פועל בניהול בנו ומעסיק היום 25 עובדות. 

הגישושים לבחינת המיזוג החלו לפני כשנתיים, לאחר שבהמלצת המנהלים בפירמה הוחלט להקים את הסניף באילת מאחר שחלק גדול מהפעילות העסקית של יישובי הערבה הדרומית מתבצעת בעיר. ההחלטה דווקא במשרד מלר התקבלה לאחר שנבחנו כמה משרדים.

לחתימה החגיגית הגיעו: דני מרגלית, יו"ר BDO; ארז סופר ושחר זיו, שותפים מנהלים במשרד; דורון שטיין, ראש אשכול התיישבות ותעשייה; יפעת טוקר, מנהלת פיתוח עסקי באשכול; וכמובן גיא מלר.

זיו מסר כי "המהלך מתבצע לאחר תקופה של שיתוף-פעולה במהלכה נוכחו הצדדים כי הם חולקים DNA דומה".

יפעת טוקר גיא מלר דורון שטיין שחר זיו ארז סופר ודני מרגלית / צילום: הדס גליקו
 יפעת טוקר גיא מלר דורון שטיין שחר זיו ארז סופר ודני מרגלית / צילום: הדס גליקו