המירוץ מתחמם: מי יהיה מנכ"ל אינטל הבא?

המנכ"ל הזמני של החברה בוב סוואן הודיע כי הוא אינו מעוניין במשרה באופן קבוע, וכעת דירקטוריון החברה פוצח בחיפושים • בין המועמדים: מנכ"לית AMD ליסה סו, מנהל קבוצת מרכזי הדאטה של אינטל נווין שנוי ושנג'אי ג'ה, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל Global Foundries

אינטל / צילום: שאטרסטוק
אינטל / צילום: שאטרסטוק

בוב סוואן, המנכ"ל הזמני של אינטל, פנה לעובדים ואמר כי הוא לא מעוניין במשרה באופן קבוע, לפי דיווח ב"בלומברג". הדברים נאמרו במהלך הכרזה על מינויו של סוואן ועל עזיבתו של המנכ"ל הקודם בריאן קרזניץ' בפני כל עובדי החברה. סוואן כיהן עד לאחרונה בתור המנהל הפיננסי של אינטל והוא ימשיך למלא את חובות התפקיד כאשר במקביל יוביל את החברה באופן זמני.

קרזניץ' התבקש להתפטר לאחר שלחברה נודע כי קיים מערכת יחסים עם עובדת, דבר שאסור לפי חוקי אינטל. מסיבה זו, החברה נאלצה למנות מיד מנכ"ל זמני בעודה מחפשת מחליף קבוע שימלא את התפקיד.

האפשרויות שעומדות בפני חברי דירקטוריון החברה לגבי המנכ"ל הבא היו מוגבלות ממילא, והצהרתו של סוואן מגבילה אותם אף יותר. לאורך כל 50 שנות פעולתה של אינטל, החברה נהגה לבחור כמנכ"לים בכירים מנוסים מתוך החברה. אך במהלך כהונתו של קרזניץ', רבים מבכירי אינטל שנחשבו לממשיכים טבעיים לתפקיד המנכ"ל עזבו, ביניהם סטייסי סמית', קירק סקאוגן ודיאן בריאנט. בנוסף, לקרזניץ' הייתה מדיניות של מינויים חיצוניים רבים לתפקידי ניהול בכירים, כאשר עד אז המינויים היו בעיקר פנימיים. לכן, רוב המועמדים הפנימיים לתפקיד המנכ"ל היום לא נמצאים זמן רב בחברה.

ככל הנראה מסיבות אלה, שמביאות לכך שגם גיוס פנימי יביא לכך שהמנכ"ל החדש לא יהיה מישהו שעבד זמן רב בחברה - הפעם אינטל הכריזה כי היא מחפשת את המנכ"ל הבא בתוך החברה וגם מחוצה לה.

לפי ביזנס אינסיידר, מספר מועמדים אפשריים למשרה החדשה הם נווין שנוי, שהצטרף לאינטל ב-1995 ומנהל את קבוצת מרכזי הדאטה של החברה. מועמדים פנימיים אפשריים נוספים הם ונקאטה רנדוצ'ינטלה שמנהל את מוצרי ה-IoT של אינטל והצטרף לחברה ב-2016, למרות שסגנון הניהול שלו נחשב לשנוי במחלוקת. ראג'ה כדורי, שמנהל את קבוצת המחשוב הוויזואלי של אינטל ונמצא בחברה מ-2017 כשלפני כן עבד אצל המתחרה AMD וג'ים קלר, שמוביל את תחום הנדסת השבבים והצטרף רק לאחרונה לחברה, בחודש אפריל.

ברשימת המועמדים החיצוניים, ביזנס אינסיידר ציינו מספר מועמדים מהמתחרות הגדולות של אינטל - ריק קסידי, מנכ"ל יחידת צפון אמריקה של ענקית השבבים TSMC מטייוואן, שמייצרת מעבדים לאפל, קוואלקום וחברות רבות נוספות. שנג'אי ג'ה, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל Global Foundries ולפני כן כיהן בתפקיד בכיר בקוואלקום וליסה סו, מנכ"לית AMD שתוארה בכתבה כ"מנכ"לית החלומות של עובדי אינטל" למרות שצוין כי לא סביר שתעזוב את החברה שבה היא נוחלת הצלחה רבה עבור יריבתה הגדולה ביותר. לבסוף הוזכרה רנה ג'יימס, שהייתה אמורה להיות היורשת הטבעית של קרזניץ' אך עזבה את אינטל ב-2015 לאחר שעבדה בה במשך 28 שנים וכעת עומדת בראש סטארט-אפ בתחום השבבים שהקימה, Ampere.

מניית אינטל  צנחה ביותר מ-7% מאז ההכרזה על עזיבתו של קרזניץ' לפני כשבוע.