יניב גרטי מונה ליו"ר הנהלת לשכת המסחר ישראל-אמריקה

מנכ"ל אינטל ישראל יחליף את עפרה שטראוס המכהנת בתפקיד מזה 7 שנים • גרטי: "האחריות התאגידית החברתית היא נושא שמפותח מאד בארה"ב, וחשוב לנו מאד לקדם אותו גם בישראל"

יניב גרטי / צילום: מארק ניימן לע"מ
יניב גרטי / צילום: מארק ניימן לע"מ

שינויים בצמרת הנהלת לשכת המסחר ישראל-אמריקה: מנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי מונה ליו"ר הנהלת הלשכה, במקום יו"ר קבוצת שטראוס עפרה שטראוס שכיהנה בתפקיד מאז 2011.

גרטי מונה לעמוד בראש הלשכה במסגרת ישיבת הנהלה שקיימה שלה ביום חמישי האחרון. עם מינויו אמר כי "הלשכה מקדמת נושאים רבים שחשובים לאינטל ולי באופן אישי ובמיוחד בנושא האחריות התאגידית החברתית - נושא שמפותח מאד בארה"ב וחשוב לנו מאד לקדם אותו גם בישראל. הלשכה היא גוף תוסס ופעיל שתורם משמעותית לסחר בין ישראל לאמריקה".

יו"ר הלשכה היוצאת, שטראוס אמרה כי "יצרנו קהילה של תעשיינים, יזמים ואנשי חזון ששמו להם מטרה אחת והיא קידום הקשרים הכלכליים בין המדינות וזאת תוך יצירת הזדמנויות עסקיות עבור חברות מישראל".

לשכת המסחר ישראל-אמריקה היא ארגון פרטי שמאגד חברות ישראליות שפועלות בארה"ב וחברות אמריקאיות שפועלות בארץ. היא נוסדה ב-1965 ופועלת לקידום של הזדמנויות עסקיות, בחילופי משלחות של אנשי עסקים, במהלכים להסרת חסמים כדי לעודד את הסחר, ולהקלה על הסביבה הרגולטורית לקידום השקעות בין המדינות.

בהנהלת הלשכה חברים כ-30 מנכ"לים של חברות גדולות במשק ובהם שטראוס, אינטל, IBM, טבע, סיסקו, נובל אנרג'י ועוד. בלשכה חברות יותר מ-100 חברות אמריקאיות בינלאומיות שפועלות במשק הישראלי.

ארה"ב נחשבת לשותפת הסחר המרכזית של ישראל: לפי נתוני משרד הכלכלה, ב-2017 רבעי מהיצוא הישראלי הופנה לארה"ב, והוא הסתכם בכ-11.5 מיליארד דולר. בלשכת המסחר ישראל אמריקה אמרו היום כי מאז שנחתם הסכם הסחר החופשי בין ישראל לארה"ב ב-1985, היקף הסחר בין המדינות גדל ביותר מפי 8.