אושר המהלך של חיים כץ להקטנת מועצת הביטוח הלאומי

שר העבודה והרווחה סבור כי "המועצה בהרכבה הנוכחי היא גוף מיותר", והוביל להקטנת מספר החברים בה מ-56 ל-19

שר העבודה והרווחה חיים כץ / צילום: שלומי יוסף
שר העבודה והרווחה חיים כץ / צילום: שלומי יוסף

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ג') להקטין את מספר החברים במועצת הביטוח הלאומי מ-56 ל-19 - מהלך אותו הוביל שר העבודה והרווחה חיים כץ. תפקיד המועצה הוא לפקח על פעולות המוסד והנהלתו ולייעץ לשר בנושאי חקיקה, וכץ רוצה שהיא תתפקד באופן דומה יותר לדירקטוריון של חברה עסקית, ועל כן הרכבה כלל לדעתו יותר מדי חברים.

"מועצת המוסד לביטוח לאומי בהרכבה הנוכחי היא גוף מיותר. יש להפחית את מספר החברים ולהעניק סמכויות ברורות לגוף זה", אמר כץ בדיון. גם אתמול התבטא השר בנושא בדיון אחר שהתקיים בוועדה, ואמר כי "למועצה אין סמכות להזיז עט בלי אישור של האוצר".

הרכב המועצה החדש יכלול יו"ר, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, נציג משרד האוצר, נציג המרכז לשלטון מקומי, 7 נציגי ארגוני עובדים, נציג עובדים עצמאיים, נציג ארגון המייצג אנשים עם מוגבלות, נציגת ארגון נשים, 5 מומחים בעלי ניסיון והכשרה בתחומים שבהם עוסק המוסד לביטוח לאומי.

השר כץ מסר עוד כי "מדובר במהלך שיגדיל את האחריות והמחויבות של חברי המועצה, יהפוך את גודל הדירקטוריון להגיוני ויסייע בשיפור השירות לאזרח". בהודעה שהוציא לעיתונות הודגש כי "ההרכב המוצע שומר על הייצוג ההולם של כלל הגורמים והמגזרים הרלוונטיים בהם נציגי ממשלה, נציגי עובדים, נציגי מעסיקים ונציגי ארגונים שונים".