ועדה אחת תאתר מנכ"ל לרשות השנייה ויו"ר למועצת הכבלים

בראש הוועדה, שתפעל לאיתור מנכ"ל קבע לרשות השנייה ויו"ר למועצת הכבלים והלוויין, יעמוד מנכ"ל המשרד, נתי כהן • ברשות השנייה אין מנכ"ל קבע כבר למעלה מ-3 שנים, ובמועצת הכבלים היו"ר יפעת בן-חי-שגב תסיים את תפקידה בסוף אוגוסט

משרד התקשורת מינה ועדת איתור שבאמצעותה ימונו מנכ"ל קבע לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ויושב-ראש למועצת הכבלים והלוויין. מדובר בהליך לא שגרתי שבו אותה ועדה - שאמנם תפעל במסלולים נפרדים אך תורכב מאותם אנשים - תמנה שני גורמים בכירים ברגולציה על תחום התקשורת.

בראש הוועדה עומד מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ועל-פי חוק חברים בה נציגים מענפים שונים במשק: אילן רם, נציג שירות המדינה; אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה, נציגת ציבור מתחום העשייה התרבותית; עדן ברטל, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת וכיום דירקטור ב"גלובס", נציג ציבור בעל רקע בכלכלה ורגולציה; ופרופסור לתקשורת לימור שיפמן, נציגת האקדמיה.

ברשות השנייה אין מנכ"ל קבוע כבר למעלה מ-3 שנים, ומי שממלא את התפקיד כמנכ"ל בפועל הוא ניר שוויקי. שוויקי צפוי להתמודד כעת על תפקיד המנכ"ל הקבוע. הוועדה, שהתכנסה לראשונה בתחילת השבוע, תקבל מועמדויות לתפקיד עד 31 ביולי, ולאחר מכן תתחיל בתהליך הבחירה.

בנוסף, הקדנציה של רוב חברי מועצת הרשות השנייה הנוכחית עומדת להסתיים בחודשים הקרובים, וברוב המקרים יידרש השר קרא למנות נציגים חדשים. כבר כיום, מזה זמן רב, מועצת הרשות השנייה שאמורה למנות 15 נציגים לא מאוישת באופן מלא, וסיום הקדנציה של מספר רב של נציגים עלול להקשות שוב על תפקודה ואף לשתק אותה, אם לא ימונו להם מחליפים בזמן.

במקביל, אותה ועדה תתכנס במועדים נפרדים כדי לאתר יו"ר חדש למועצת הכבלים והלוויין. כיום ממלאת את התפקיד ד"ר יפעת בן-חי-שגב, שהקדנציה שלה תסתיים ב-31 באוגוסט, ושר התקשורת, איוב קרא, בחר שלא להאריך אותה. הליך זה צפוי להיות ארוך יותר, ולמעשה לוועדה לא תהיה אפשרות למנות יו"ר קבוע עד ל-1 בספטמבר, כך שבשלב ראשון צפוי להתמנות יו"ר זמני מתוך חברי המועצה הנוכחיים.

על-פי הערכות, אחד המועמדים הבולטים לתפקיד מתוך המועצה הוא נתי שוברט, שכבר כיהן בעבר כיו"ר זמני של המועצה ולאחרונה חזר למועצה כחבר כנציג משרד התקשורת. אפשרות נוספת היא שמי שימלא את התפקיד באופן זמני הוא אשר ביטון, מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום במשרד, שגם הוא הצטרף לאחרונה למועצה, במקומו של מימון שמילה.