סייפ-טי מכוונת גבוה: רוצה לעבור לרשימה המשנית של נאסד"ק

החברה נסחרת כיום ב-OTC • מניית סייפ-טי צנחה בשנה האחרונה ב-77% • היום המניה זינקה בת"א, לאחר שהחברה דיווחה שהזמנותיה במחצית 2018 זינקו במעל ל-100%

דווקא אחרי ירידה של 77% במחיר המניה בשנה האחרונה, בחברת סייפ-טי  מכוונים גבוה, ומבקשים לעבור ממסחר מעבר לדלפק בארה"ב (OTC) לרשימה המשנית של בורסת נאסד"ק. החברה נסחרת במקביל גם בבורסה בת"א, אליה הצטרפה לפני כשנתיים לאחר שמוזגה לשלד בורסאי. היום זינקה מניית סייפ-טי  בת"א בכ-27% במהלך יום המסחר, לאחר שהחברה דיווחה במקביל גם על עלייה של מעל 100% בהיקף ההזמנות למוצריה במחצית הראשונה של השנה.

סייפ-טי, שעוסקת בתחום אבטחת מידע ארגוני, הגישה בסוף השבוע תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק. בכוונת החברה לגייס מהציבור סכום של עד 10 מיליון דולר בהנפקת ADS (אגרות מעקב אחר מניה הנסחרת בבורסה זרה), כך שכל ADS ייצג 20 מניות של סייפ-טי שתכלול גם אופציות.

מניית סייפ-טי
 מניית סייפ-טי

עם הערת "עסק חי" והפסדים

החברה מייעדת את התמורה מההנפקה בנאסד"ק להרחבת פעילות השיווק והמכירות בארה"ב ולפיתוח טכנולוגיות חדשות, וכן לצרכים עסקיים כלליים. בסוף הרבעון הראשון היו בקופת החברה 1.6 מיליון דולר, ולדוחותיה צירפו רואי החשבון הערת "עסק חי". לאחר סיום הרבעון, סייפ-טי גייסה בדיסקאונט סכום של 10.5 מיליון שקל כשהנפיקה מניות לכמה גופים מוסדיים ישראליים, גוף מוסדי זר ומשקיעים פרטיים.

סייפ-טי סיימה את שנת 2017 עם הכנסות של 1.1 מיליון דולר והפסד נקי של 5.3 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2018 ההכנסות היו 458 אלף דולר, צמיחה של 44% ביחס לרבעון המקביל, וההפסד הנקי הגיע ל-1.6 מיליון דולר, עלייה של 8.7%.

כאמור, סייפ-טי דיווחה במקביל גם על עלייה בהיקף ההזמנות שקיבלה. ההזמנות מלקוחות שקיבלה החברה במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו לסך של כ-1.2 מיליון דולר לעומת כ-585 אלף דולר במחצית הראשונה ב-2017. בחברה מציינים כי התמורה בגין ההזמנות במחצית התקבלה בחלקה, ויתרתה אמורה להתקבל על פני תקופת ההסכמים עם הלקוחות, עד שנת 2021. להערכת סייפ-טי, מרבית הסכום מההזמנות במחצית יוכר כהכנסה במהלך 2018.

סייפ-טי תכננה להפוך לחברה ציבורית עוד בשנת 2015, אך הנפקה ראשונית שביצעה בבורסה בת"א נכשלה כשהתקבלו ביקושים של 8 מיליון שקל בלבד. החברה, שהוקמה על-ידי אמיר מיזהר (המכהן כיו"ר), הפכה לבסוף לחברה ציבורית לאחר שהתמזגה עם שלד בורסאי, ולאחר עלייה במנייתה נרשמה למסחר גם מעבר לדלפק בארה"ב. כיום שווי השוק של סייפ-טי הוא 44 מיליון שקל, לאחר שמנייתה ירדה כאמור ב-77% בשנה האחרונה. בעלי המניות הבולטים בחברה הם מיזהר (17.8%), קיבוץ סאסא (11.6%) ואילים קרנות נאמנות (8.2%).