8200 | פודקאסט

היזם שהופך את הרכב של BMW לאוטונומי: "הכל בזכות צה"ל"

03/07: עומר כילף, אינווויז • אחרי שנים ארוכות של שירות ביחידה מובחרת בחיל המודיעין, הקים עומר כליף את חברת אינוויז, המפתחת טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית לרכבים • גם אחרי גיוס של 82 מיליון דולר, ניהול כ-150 עובדים וחוזים אסטרטגיים עם חברות כמו מרצדס, הוא מבהיר: "השירות בצה"ל גרם לי להבין ש'הכל פתיר' והכל אפשרי"

"כשהייתי בצבא, שירתתי ביחידה מובחרת בחיל המודיעין והתעסקתי בדברים מאד משמעותיים. היה לי מאד כיף אמנם, אך לצד זאת גם אחריות כבדה, ועשייה משמעותית שגרמה לי להבין ש'הכל אפשרי'. כלומר, על ההזדמנות לקבל המון אחריות 'משלמים' בעבודה סביב השעון כדי לפתור בעיות קשות. בסופו של תהליך, מבינים כי 'הכל פתיר'".

עומר כילף הוא מנכ"ל ומייסד-שותף הסטארט-אפ אינוויז, ומבחינתו - באמת הכל אפשרי. החברה שהוקמה ב-2016, מפתחת גלאי לידאר (LiDAR) המאפשר יכולות נהיגה אוטונומיות לרכבים, גייסה כ-82 מיליון דולר ומעסיקה מעל ל-150 עובדים. בפרק ה-7 של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 3), שוחחנו אותו על הצמיחה המהירה של החברה והאתגרים בבנייה חברה בשוק מתפתח.

מוקדם יותר השנה, פורסם כי החיישנים של אינוויז יוטמעו בדגמי הרכב האוטונומיים של BMW לשנת 2021, כאשר ענקית הרכב הגרמנית בחרה בגלאי המתקדם InnovizOne על פני פתרונות אחרים. המוצר של אינוויז מבוסס חיישנים המאפשרים יכולת סריקה מתקדמת המייצרת מיפוי תלת ממדי מדויק של סביבת הרכב, גם בתנאי מזג אוויר קשים. במקרה של אינוויז, המוצר שלה מציג שיפור משמעותי בטווח וברזולוציה, תוך הוזלה משמעותית במחיר.

"הטכנולוגיה הזו מהווה צוואר בקבוק והיא אחד הדברים שמעכבים מאד את התעשייה", מסביר כילף. "אין עדיין לידאר שמספיק זול ומספיק זמין כדי לאפשר לענקיות הרכב משלב הניסויים ברכב האוטונומי, לשלב המוצר".

איך עוד השירות בצבא השפיע עליך?

כילף: "ביחידה שלנו לא לבשו מדים וסקרן אותי מאד מדוע זה קורה. יצא לי לדבר על זה עם מפקד היחידה שלנו, והוא הבהיר כי צריך לייצר ארגון שהדבר הכי חשוב בו זה המקצועיות. הפרמטרים הטכניים האחרים: גיל, טירונות, קורס צבאי או דרגה - לא מעניינים ולא תורמים למטרה המאוד חשובה, לביטחון המדינה. צריך לוודא שאתה נמצא מסביב לשולחן, והתרבות צריכה לאפשר לכולם להיות עניינים, ולאפשר Obligation to Dissent, וששום דבר לא יפריע לזה".

"תמיד נמשכתי לסטארט-אפים בכלל, ותהיתי מהו ה'תפקיד' של סטארט-אפ בעולם", נזכר כילף. "מבחינתי, התפקיד של חברות סטארט-אפ הוא לקחת סיכון, אך לעשות זאת בצורה מחושבת. זו חכמה קטנה לקחת סיכונים, והחכמה הגדולה היא לדעת לנהל אותם, זה מה שיקבע בסופו של דבר את מרכיב ההצלחה".

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.