פימי משקיעה 40 מיליון דולר ב-50% מחברת בירד אירוסיסטמס

את מניות החברה, המפתחת ומשווקת מערכות מתקדמות להגנת כלי טייס, תרכוש פימי מבעלי המניות הקיימים של בירד ובראשם שלושת המייסדים: רונן פקטור, דוד דרגוצקי וצחי בן ארי

גילון בק / צילום: אבי ולדמן
גילון בק / צילום: אבי ולדמן

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, ממשיכה להרחיב את השקעותיה בתחום התעופתי-ביטחוני. היום (ג') דיווחה הקרן כי חתמה על הסכם לרכישת 50% ממניות חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystems) תמורת 40 מיליון דולר. את המניות תרכוש פימי מבעלי המניות הקיימים של החברה ובראשם שלושת המייסדים: רונן פקטור, דוד דרגוצקי וצחי בן ארי, יוצאי חיל האוויר.

בירד היא ספקית גלובלית מובילה של מערכות הגנה אוויריות ופתרונות מערכתיים לממשלות וגופים צבאיים. לדברי מקורבים לעסקה, מדובר בחברה רווחית מאוד, הנהנית מקצב צמיחה גבוה ושמציגה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. החברה זכתה להתעניינות מצד כמה גופי השקעה שונים, אולם לבסוף בחרה לנהל את המשא ומתן על ההשקעה בלעדית מול פימי.

בירד נוסדה בשנת 2001 כאשר פקטור ודרגוצקי משמשים כיום כמנכ"לים משותפים בחברה ומובילים את פעילותה. החברה מונה כ-150 עובדים, מתוכם 110 במשרדיה הראשיים בהרצליה והשאר במשרדים ברחבי העולם.

בירד מפתחת ומשווקת מערכות מתקדמות להגנה מפני טילים, מערכי סיור ואיסוף מודיעין אוויריים, מערכות שליטה ובקרה (שו"ב) אוויריות ופתרונות מערכתיים כוללים. לבירד שני קווי עסקים מרכזיים: קו מערכות ההגנה מפני טילים לכלי טייס (AMPS) וקו מטוסי ומערכי משימה ייעודיים (ASIO) לגופי אכיפת החוק.

מערכת הגנה במטוסי ראשי מדינות

מערכת ההגנה מפני טילים שפיתחה בירד, מותקנת כיום על מאות פלטפורמות, ביניהן מסוקים וכלי טיס צבאיים לצד מטוסי VIP וראשי מדינות. מערכת ההגנה זו ייחודית ביכולתה להציג ביצועי התראה והתגוננות בפני איום טילי כתף בצורה אוטומטית וללא התערבות הצוות, וזאת במינימום התראות שווא. המערכת נמכרת ללקוחות צבאיים מערביים, למטוסי VIP של ראשי מדינות באירופה ובאפריקה, ולכוחות בינלאומיים מגוונים.

קו ה-ASIO מספק מעין "כוח משימה" (Task Force) לגופי אבטחה ואכיפה למיניהם, כדוגמת משטרות, משמרי החופים וכוחות להגנת הגבולות. החברה מציעה פתרון מערכתי לכוח המשימה, שכולל כלים אוויריים, ספינות, כלים יבשתיים ועמדות שליטה ובקרה קרקעיות.

לפתרון זה יכולת אפיון למענה הנדרש אל הצורך המבצעי, אינטגרציה והתקנה של חיישנים מתקדמים באמצעות תוכנה שפיתחה החברה. הפתרון נמכר למדינות באפריקה, אסיה ודרום אמריקה, כשאת שירותי האחזקה שלו מספקת חברה בת בקפריסין.

גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי, הסביר כי ההשקעה בחברת בירד מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי: "בירד היא חברה בעלת ידע ייחודי בתחום הצומח משמעותית של מערכות הגנה אוויריות ופתרונות מערכתיים כוללים. מוצרי החברה נמכרים בכל העולם עבור צבאות וגופים ממשלתיים העוסקים בהומלנד סקיוריטי. בכוונת פימי למצות את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי שעומד בפניה ולתרום מהידע והניסיון שלה בהשבחת חברות ובפריסה הגלובלית הרחבה של פימי".

רונן פקטור, מייסד ומנכ"ל משותף בבירד, הדגיש כי "כניסת קרן פימי כשותף בחברה מהווה הבעת אמון משמעותית בפעילות החברה לאורך השנים, בקווי המוצרים שלנו, הטכנולוגיות הייחודיות המפותחות בחברה וכיווני הצמיחה המתוכננים לשנים הקרובות. אני בטוח שהניסיון העשיר והמוניטין של קרן פימי יתרמו בצורה משמעותית להאצת קצב הצמיחה ופעילותה של החברה בארץ ובעולם".