חלל תקשורת: הסכם לאספקת שירותי תקשורת בכ-55 מיליון ד'

השירותים, לחברה זרה, יסופקו באמצעות הלוויין עמוס 17, שאמור להיות משוגר ברבעון השני ב-2019 על-ידי ספייסX, שבבעלות אילון מאסק

דוד פולק/ צילום: חלל תקשורת
דוד פולק/ צילום: חלל תקשורת

חברת חלל, המספקת שירותי תקשורת באמצעות לוויינים, תספק לחברת תקשורת זרה שירותים באמצעות הלוויין עמוס 17, בהיקף של כ-55 מיליון דולר. על כך דיווחה החברה הבוקר לבורסה. על העסקה המתגבשת דיווחה חלל תקשורת לפני כחודשיים (ב-21 במאי), והיום עדכנה, כי התקבלו האישורים הרגולטוריים והושלמו פעולות נוספות שנדרשו לצורך השלמת העסקה. במסגרת ההסכם, שכולל גם שיתופי פעולה בתחומים נוספים, תעניק חלל שירותי תקשורת בתחום תדר Ka, למשך ארבע שנים.

הלוויין עמוס 17 מתוכנן לאספקת שירותים במשך 19 שנים, והוא אמור להיות משוגר לחלל במהלך הרבעון השני של שנת 2019 על-ידי חברת ספייסX האמריקאית, שבבעלות המיליארדר אילון מאסק. השיגור של עמוס 17 ייעשה בחינם, לאחר שהחברה הישראלית כבר שילמה לחברה האמריקאית על שיגור הלוויין עמוס 6 שלא התקיים, בשל פיצוץ הרקטה שהייתה אמורה לשאת אותו לחלל יומיים טרם מועד השיגור המתוכנן (בתחילת ספטמבר 2016).

מניית חלל תקשורת
 מניית חלל תקשורת

חלל הייתה בעבר בשליטת אימפריית יורוקום הקורסת של שאול אלוביץ', שעדיין מחזיקה בכ-54.6% מההון. נכון להיום נמצאת יורוקום במצב של חדלות פירעון, בעוד שהבנקים מחפשים רוכשים לנכסיה השונים - בהם מניות השליטה בחלל. 

חלל תקשורת  נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-270 מיליון שקל, לאחר שמנייתה צנחה ביותר מ-70% בשלוש השנים האחרונות, בעיקר כתוצאה משתי מכות קשות שנחתו עליה בתוך פחות משנה. הראשונה שבהן הייתה איבוד הקשר בחלל עם הלוויין "עמוס 5" בנובמבר 2015, והשנייה הייתה התפוצצותו בספטמבר 2016 של הלוויין "עמוס 6" בעת הניסיון לשגרו לחלל.

חלל מפעילה כיום את לווייני התקשורת "עמוס 3" ו"עמוס 4" שבבעלותה. כמו כן, מפעילה החברה את לוויין "עמוס 7", שאותו היא שוכרת מחברת אסיה-סאט בעלות גבוהה, שפוגעת בתוצאותיה.

את שנת 2017 סיימה חלל עם הפסד של 14 מיליון דולר, לאחר שהפסידה 30 מיליון דולר ב-2016. הכנסות החברה צמחו אשתקד ב-9% ל-74 מיליון דולר. בחלל תקשורת מציינים כי בעקבות העסקה הנוכחית גדל צבר ההזמנות של החברה לרמה של כ-570 מיליון דולר.

מנכ"ל חלל, דוד פולק, ציין היום כי "מדובר בעסקה חשובה הממחישה כי החברה נמצאת בחזית העולמית בתחומה עם פוטנציאל משמעותי לעסקאות ולשיתופי פעולה נוספים עם חברות וגופים מובילים בשוק התקשורת העולמי. עסקת השירות בלוויין עמוס 17 מביאה לידי ביטוי את האיכויות הגבוהות של מערכת התקשורת הדיגיטלית בלוויין".