איילת שקד: "אחוזי מעבר בחינות לשכת עורכי הדין מטרידים"

שרת המשפטים הגיבה על תוצאות בחינת ההסמכה הנמוכות שפורסמו היום • שקד הוסיפה כי היא סבורה שמקצוע עריכת הדין נמצא בהצפה מוגזמת, אך לדבריה, הדרך לצמצם את כמות עורכי הדין היא בבחינה מסננת לאחר השנה הראשונה ללימודים

שרת המשפטים איילת שקד
שרת המשפטים איילת שקד

"הנתונים שמשתקפים מאחוזי מעבר בחינות לשכת עורכי הדין הם מטרידים. בכוונת השרה להיפגש בחודש הקרוב עם הוועדה הבוחנת כדי לדון על מתווה הבחינה הנוכחי" - כך מסרה היום (ב') שרת המשפטים, איילת שקד, בתגובה לפרסום תוצאות בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין שנערכה ב-24 ביוני.

נזכיר כי לשכת עורכי הדין פרסמה היום את תוצאות בחינת ההסמכה, ומהן עולה כי רק 32% מכלל הנבחנים שניגשו לבחינת ההסמכה עברו אותה בהצלחה. עוד התברר כי 80% מהנבחנים הם בוגרי מכללות למשפטים, שאחוז המעבר שלהם בבחינה עמד על 26% בלבד. 15% מהנבחנים הם בוגרי אוניברסיטאות, שהצליחו הרבה יותר. לפי נתוני הלשכה, 74% מקרב המתמחים שלמדו באוניברסיטאות הצליחו לעבור את הבחינה.

שרת המשפטים שקד הוסיפה ומסרה כי היא סבורה שמקצוע עריכת הדין נמצא בהצפה מוגזמת. אולם לדברי שקד, "הדרך לצמצם את כמות עורכי הדין היא בבחינה מסננת לאחר השנה הראשונה ללימודים. השרה תקים צוות שיבחן קיום מבחן סינון שכזה, זאת במקביל לבחינת חלופות לאלה המעוניינים להמשיך בלימודיהם במקרה בו לא יעברו את סף הבחינה. בנוגע לתוצאות המבחן הנוכחי, השרה תדון כבר בשבוע הבא עם יו"ר הועדה הבוחנת ויו"ר הלשכה בתוצאות ובמסקנות המתבקשות ותבחן מה יש באפשרותם לעשות".