שויד: "צ'ק פוינט לא צריכה להיות שופר למחאת הלהט"ב"

מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט התייחס היום לאחר פרסום דוחות החברה לכך שהחברה לא יצאה בהודעת תמיכה על המחאה בתחילת השבוע • על הרחבת הרכישה העצמית אמר: "אני, למשל, דווקא כן הייתי נהנה מדיבידנד, להבדיל מבעלי מניות שנכנסים ויוצאים מהמניה"

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

"אין לנו שום דבר נגד מחאת הלהט"ב - נהפוך הוא, אני מכבד זכות של כל עובד להפגין" - כך אמר היום (ד') מייסד ומנכ"ל חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט במסיבת עיתונאים לאחר פרסום דוחותיה החיוביים, כשנשאל על כך שבניגוד לחברות גדולות אחרות בארץ החברה לא יצאה בהודעת תמיכה על השביתה בתחילת השבוע. "צ'ק פוינט חרתה על דגלה שוויון. אני משתדל לא להיכנס למעורבות בסוגיה שלא קשורה לעסק שלנו. החברה לא צריכה להיות שופר לזה. אני רוצה להבדיל בין דעותיי האישיות לתפקידי כמנכ"ל.

"יש מאבקים מכל קצוות הקשת הפוליטית, עם חלקם אני ב-100% מסכים. אבל אני לא רוצה להיות במצב שמחר בבוקר אצטרך להביע את עמדתי על כל סוגיה במדינת ישראל. אנו דוגלים בשוויון ומממשים זאת בתוך צ'ק פוינט . בחדר האוכל שלנו תמצאו דו-קיום שלא קיים במקומות אחרים. פלורליזם זה גם להבין שיש לא רק דעה אחת צודקת", אמר שויד. 

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט
 תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט

על פרסום הדוחות אמר שויד כי "היו לנו תוצאות טובות מהמצופה וביצועים טובים יותר מהמצופה בעיקר בארה"ב ובאירופה". אחרי שני רבעונים שבהם דיברו בחברה על "אתגרים" בארה"ב, הפעם הוא מרוצה משינוי המגמה ואומר כי האינדיקטורים הפנימיים בחברה מצביעים על שינוי חיובי. באופן כללי יותר אומרים שויד וטל פיין, סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט, כי החברה נמצאת בתהליך חיובי של מעבר מעסקים של מכירה חד-פעמית למנויים, שבהם ההכרה בהכנסות היא לאורך שנים.

"יש לנו עוד עבודה, ובהחלט המפתח הוא בביצועי ארגון המכירות. יש לנו טכנולוגיה פנטסטית, והלקוחות מבינים את זה. מזעזע אותי לראות מוצרים מתחרים, שכשהמוצר נמצא תחת עומס, הוא מפסיק לעבוד. אנחנו מביאים תוצאות יותר טובות, ויש לנו עוד הרבה פוטנציאל לאן לגדול", אמר שויד.

לדבריו, ההתקפות הגדלות ביותר הן של השתלטות על מחשבים לצורך כריית מטבעות קריפטוגרפיים. במקביל, שויד מזהיר כבר שנים מפני התקפות סייבר על מכשירים ניידים, וכדוגמה לכך הוא סיפר על התקפת סייבר נרחבת שעליה דווח באחרונה, ובמסגרתה נשלחו לחיילי צה"ל באזור עוטף עזה הצעות מפרופיל פייסבוק של "נועה זוהר" להוריד אפליקציה שקשורה לגביע העולם בכדורגל. ברגע שעשו זאת, הם הורידו למעשה גם malware שהעביר מיקומים, תמונות וכדומה לתוקפים. "הדבר היפה היה שזה התגלה בישראל", אמר שויד. "הדבר הפחות יפה שזה לא נתפס באמצעות תוכנות מניעה, אלא בזכות ערנות של חיילים שחשדו".

צ'ק פוינט גילתה את התקיפה במקביל למשרד הביטחון, ולדברי שויד, "יש פתרונות נגד הדברים האלה. יש לנו מוצר שקיים אצל מאות אלפי אנשים בעולם, וזה עוצר את הדברים האלה. זה לא שאין מה לעשות. אותי זה מדאיג שדי מתעלמים ועובדים על מודעות במקום על תוכנות, שיכולות למנוע ולעצור את ההתקפות. העולם נמצא באשליה שהתקפות על מובייל הן דבר תיאורטי. תחשבו כמה זה מפחיד שהחמאס יודע לרגל אחרי מאות חיילים בעוטף עזה. זה לא משחק".

בהקשר של הרחבת הרכישה העצמית אמרה פיין כי מדי שנה נערך סקר בקרב בעלי המניות ודיון בדירקטוריון צ'ק פוינט בשאלה אם לחלק דיבידנד או להמשיך את הביי-בק, ורוב בעלי המניות מעדיפים ביי-בק. על כך אמר שויד: "אני, למשל, דווקא כן הייתי נהנה מדיבידנד, להבדיל מבעלי מניות שנכנסים ויוצאים מהמניה". בכל מקרה, הוא סבור שהחברה תוכל גם לעשות ביי-בק וגם לבצע רכישת חברות בכמות המזומנים הקיימת.