אליאור זוארץ יחליף את דיויד ארנון בניהול סטנדרד של הראל

וגם: שלמה ינאי ויצחק קרינסקי עושים עסקים ו-ועידת הספורט-טק פתחה את יום המסחר בתל אביב

אליאןר זוארץ/ צילום: מיה כרמית דרור
אליאןר זוארץ/ צילום: מיה כרמית דרור

אליאור זוארץ ינהל את סטנדרד של הראל במקום דיויד ארנון שעובר לכלל 

נמשכים הכיסאות המוזיקליים בענף הביטוח: ל"גלובס" נודע כי אליאור זוארץ ימונה למנכ"ל סוכנות הביטוח הגדולה סטנדרד, ששייכת לקבוצת הראל. הסוכנות, שמוכרת ללקוחותיה את מוצרי החברה האם, הודיעה שלשום (ג') לעובדיה על מינויו של זוארץ כמנכ"ל במקומו של דיויד ארנון, שהודיע לחברה על סיום תפקידו יום קודם לכן. כפי שחשפנו קודם לכן, ארנון עזב את הראל, שהיא קבוצת הביטוח הגדולה בישראל, לטובת תפקיד משנה למנכ"ל וראש חטיבת ביטוחי הבריאות בקבוצת כלל ביטוח.

זוארץ כיהן בשנים האחרונות כסגנו של דיויד ארנון בסטנדרד והוא בתפקידי ניהול בקבוצת הראל כבר כ-7 שנים. לדברי מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל, "כניסתו של זוארץ לתפקיד מנכ"ל סטנדרד היא טבעית, לאור היכרותו העמוקה עם פעילותה של סטנדרד ותפקידו הבכיר בסטנדרד".

ארנון עוזב כאמור את הראל לטובת המתחרה כלל ביטוח, שבימים אלה משנה את הנהלתה. זאת במסגרת שינוי מבני ופרסונלי שמוביל מנכ"ל כלל, יורם נוה, שנכנס לתפקידו בתחילת החודש. ארנון מחליף בכלל את דניאל כהן, שניהל גם את חטיבת הלקוחות של החברה, ושעובר בימים אלה לקבוצת הביטוח הפניקס, שם הוא ינהל את חטיבת החיסכון לטווח ארוך.

ארנון מצטרף בכלל ביטוח לחברי ההנהלה החדשה, בראשם משה ארנסט שצפוי להתמנות לראש חטיבת חיסכון לטווח ארוך, עלית כספי שמנהלת את חטיבת הביטוח הכללי, ירון שמאי שינהל את כל מערכי המכירות של הקבוצה, יוסי דורי שינהל את חטיבת ההשקעות, ערן צ'רנינסקי שינהל את הכספים, ליאת שטראוס שתנהל חטיבה חדשה בחברה - לשירות ותפעול, ואחרים.

מה הקשר בין איציק צאיג, מארק טווין ואתי רוטר?

במלון דריסקו שנפתח באחרונה בדרום תל אביב, נפגשו השבוע חברי מועדון Superbrands ישראל. המפגש נפתח בסימן נוסטלגי, כאשר הנוכחים התרשמו מכך שהם נמצאים במלון, 150 אחרי הקמתו של המבנה המקורי שהוקם בסגנון עות'מני ואירח בזמנו דמויות מוכרות רבות, בהן אפילו הסופר האמריקני מארק טווין. 

היום הגיעו למקום חברי מועדון מסוג שונה - מנכ"לים שהמותגים בראשם הם עומדים, זכו בתואר של Superbrands הבינלאומי, אותו מייצגים בישראל אתי עמיעד וערן יסעור.

האורחים ניצלו את התזמון כדי להיפרד מאיציק צאיג, המסיים את תפקידו כמנכ"ל אסם, וסיפר על תוכניותיו ליום שאחרי הפרישה המתוכננת לסוף השנה, ועל כך שהוא כבר החל להשקיע במספר סטארט-אפים בתחום הרפואה וללוות את היזמים. לאווירה הנוסטלגית וההיסטורית במקום, הוסיפו אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים ומבעלי רשת קסטרו, שנזכרו כיצד הפרסומת המיתולוגית של קסטרו בכיכובם של יעל אבקסיס וליאור מילר (שכללה את סצינת המעיל המפורסמת) צולמה בחזית המלון. בחלק המקצועי של הדיון, נדונה הירידה בצריכה הפרטית שלדברי כמה מהנוכחים נובעת מכך שישראלים טסים יותר לחו"ל ושם רוכשים פריטים שבדרך כלל היו רוכשים בארץ. צאיג הוסיף שהדבר מוביל גם לירידה בשוק המזון, משום שיותר ישראלים שוהים יותר זמן בחו"ל ולכן לא רוכשים מזון בישראל, מה שפוגע במכירות.

עוד בנוכחים: עופר בלוך מנכ"ל חברת החשמל; סיגל אלבוים, מנכ"לית לנובו ישראל; אבי שומר, מנכ"ל ומבעלי צומת ספרים; אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל; אביב ועופר איתני מבעלי ביתילי; אוולין כהן, מנכ"לית פדקס ישראל; עמיחי קילשטיין, מנכ"ל רשת H&M; עמרי לוטן, מנכ"ל מפעל הפיס ולשעבר מנכ"ל טבעול מקבוצת אסם; רוני שוורץ, מנכ"ל עמינח ואחרים.

עמיעד בלוך צאיג לוטן רוטר ויסעור / צילום: מורן מיטלקה
 עמיעד בלוך צאיג לוטן רוטר ויסעור / צילום: מורן מיטלקה

דרך הטבע: שלמה ינאי ויצחק קרינסקי, לשעבר בכירי טבע, עושים יחד עסקים

החיים שאחרי חברת טבע מעניקים לבכיריה לשעבר הזדמנויות מעניינות להיפגש. חברת Cambrex אשר מנכ"ל טבע לשעבר, שלמה ינאי, מכהן בה כיו"ר, הודיעה השבוע כי תרכוש את חברת Halo, אשר פרופ' יצחק קרינסקי, לשעבר מנהל יו"ר טבע יפן וטבע דרום אמריקה וכן סגן נשיא בחברה, מכהן בה כדירקטור.

קמברקס, הרוכשת, עוסקת בפיתוח חומרי גלם לתרופות גנריות ואינובטיביות ואילו היילו היא קבלן משנה בתחום הפיתוח והייצור של תרופות, בעיקר תרופות מורכבות ומסובות לייצור תרופות לילדים, ותרופות מוגנות בפקודת הסמים. היילו נרכשת תמורת 425 מיליון דולר. באמצעות רכישה זו תוכל קמברקס ליצור מוצר מוגמר יותר, ותרחיב את תחומי הפעילות שלה. כמו כן תניב לה הרכישה שני מפעלים חדשים.

לא ידוע אם הקשר בין החברות נוצר בתיווכם של שני הישראלים. ככל הידוע לא היה ביניהן קשר עסקי קודם. כעת יעלה מספר העובדים בקמברקס, בה משמש ינאי כיו"ר כאמור, לכ-1600. הרכישה צפויה לתרוב לחברה הנכסות של עוד כ-100 מיליון דולר בשנה.

תפקיד יו"ר קמדקס הוא היום תפקידו העיקרי של ינאי, אשר משמש בנוסף גם כיו"ר חברת פרוטליקס. קרינסקי, שהוא בעל רקע בתחומי הפיננסים מוול סטריט וגם בעל רקע אקדמי בתחום הפיננסים, משמש במספר תפקידים בכירים נוספים, ובניהים דירקטור ויו"ר זמני בחברת התרופות הגנריות והותיקות קונקורדיה, כדירקטור בחברת Achelios therapeutics וכן כיועץ עצמאי בחברה משלו. כך, שהעובדה ששלמה ינאי רכש את החברה שלו, לא תשאיר אותו בלי עבודה.

שלמה ינאי/ צילום: אפי שמח
 שלמה ינאי/ צילום: אפי שמח

עלו על הפודיום: ועידת הספורט-טק פתחה את יום המסחר בתל אביב

את יום המסחר פתחה היום הבורסה לניירות ערך בתל אביב באווירה ספורטיבית. במקום נפתחה ועידת הספורט-טק הבינלאומית הראשונה בישראל (The International Sports Tech Summit 2018) ולרגל המאורע עלו הנוכחים על הפודיום, שלא על מנת לקבל מדליות, אלא כדי ללחוץ על הפעמון ולפתוח את המסחר. לרחבת הכניסה של הבורסה הגיעו ספורטאים בעבר ובהווה (ובנשמה), יזמי סטארט-אפ מתחום הספורט, משקיעים ונציגים בינלאומיים של קבוצות ואיגודי ספורט מ-15 מדינות בעולם, בהם: נאור גלילי, מנכ"ל מכבי ישראל; יעל ארד וטל ברודי.

ועידת הספורט-טק מתקיימת ביוזמת אורן סימניאן, שותף בקולוסאום - מרכז החדשנות המאגד סטארט-אפיסטים מהתחום, שהושק במסגרת המפגש.

ומה הקשר בין ספורט לשוק ההון? איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, נתן כדוגמה את יובנטוס, הנסחרת בבורסה האיטלקית, ורכשה את כדורגלן העל רונאלדו תמורת סכום עצום של למעלה מ-100 מיליון יורו. בן זאב הזכיר כי 24 שעות מרגע שהקבוצה רכשה את רונאלדו, היא כבר הצליחה להרוויח חזרה 50% מעלות הרכישה הודות לשטף רכישת חולצות השחקן על-ידי מעריציו. במקביל לכך, עלתה מנית הקבוצה בכ-35% בתוך שבוע. אז זה לא רק ספורט.

נאור גלילי יעל ארד איתי בן זאב וטל ברודי /  צילום: עומר מסינגר
 נאור גלילי יעל ארד איתי בן זאב וטל ברודי / צילום: עומר מסינגר