70 מיליארד שקל לביטחון, אבל אין כסף להאכיל חיילים בסופ"ש

מאות חניכי קורסים מבסיס סיירים וחיילים ש"אינם דרושים לפעילות השוטפת של הבסיס" שוחררו במפתיע לחופשת סופ"ש • הסיבה: המטבח בשיפוצים ורוצים לחסוך בעלויות הזמנת מנות קייטרינג

חיילים עולים לאוטובוס / צילום: רוני שיצר
חיילים עולים לאוטובוס / צילום: רוני שיצר

צה"ל שיחרר בסוף השבוע האחרון במפתיע מאות חיילים מבסיס סיירים הסמוך לאילת. החיילים, שמשרתים במסגרת של קורסים ותהליכי הכשרה לקראת שיבוצם ביחידות השונות, הופתעו לשמוע ממפקדיהם הסבר שלפיו ההחלטה לשחררם לסוף שבוע בבתיהם - נובעת מהצורך לחסוך בעלויות המזון של הצבא. יצוין כי גובה תקציב הביטחון של ישראל הוא כ-70 מיליארד שקל בשנה - סכום שכולל את כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי.

הורה לחייל שמשרת בבסיס סיירים סיפר ל"גלובס" כי בנו וחבריו השוהים בבסיס במסגרת קורס היו צפויים להישאר בו במהלך השבת האחרונה: "ביום שישי בבוקר הם הופתעו לשמוע שמשתחררים הביתה - בגלל שאין מספיק מנות בחדר האוכל", סיפר.

גורם צבאי אישר ל"גלובס" כי אכן מאות מבין חיילי הקורסים וההכשרות שמשרתים בבסיס שוחררו ביום שישי האחרון. לטענת הגורם, בשל שיפוצים שנעשים בחדר האוכל שבבסיס - הצבא נוהג להזמין מזון מחברת קייטרינג חיצונית, ולקראת השבת האחרונה בניסיון לצמצם בהוצאות על מזון הוחלט לשחרר מאות מבין החיילים ש"אינם דרושים לפעילות השוטפת של הבסיס".

"זאת חלמאות", אומר אב לאחד החיילים בבסיס: "הרי את כל מה שהצבא חסך באוכל שהוא לא הזמין לחיילים שלו - הוא הוציא בנסיעות הארוכות של החיילים לבתיהם ומהם - ביום ראשון".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ראש אט"ל (אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה) הנחה על שיפור המענה לבסיס לטווח הקצר והארוך וצה"ל פועל באופן שוטף כדי לשפר את המענה שניתן לחיילים שמשרתים בבסיס סיירים. במסגרת זו מתקיימות לאחרונה ביקורות תכופות בבסיס ומתקיים שיפוץ מקיף במטבח שצפוי לחזור בשבוע הקרוב לכשירות מלאה. עקב שיפוץ המטבח, ההסעדה בבסיס בוצעה על ידי חברת קייטרינג חיצונית. נושא התשתיות בבסיס מטופל באופן מקיף ורציני".

מאות מבין החיילים ששוחררו לבתיהם במפתיע הגיעו אליהם רק כעבור שעות ארוכות של נסיעה, אבל לפחות נהנו במהלך השבת מהשניצל של ההורים.