"נתניהו אמר שהחוק חשוב ולכן מה שנדרוש בחוק הגיוס - יעשה"

בתאגיד השידור כאן חשפו קלטות בהן נשמע יו"ר ועדת הכספים של הכנסת משה גפני אומר שהוא תמך בחוק הלאום בתמורה לחקיקה שתרצה את יהדות התורה בחוק הגיוס • דובר הליכוד מיהר להכחיש את הדברים

יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי

בערוץ כאן חשפו הערב (ב') קלטות בהן נשמע יו"ר ועדת הכספים משה גפני אומר שהוא נתן הסכמתו לתמיכה בחוק יסוד הלאום בתמורה לחקיקה שתרצה את סיעת יהדות התורה בנושא חוק הגיוס.

בהקלטות נשמע גפני אומר: "נתניהו אמר שהחוק חשוב ולכן מה שנדרוש בחוק הגיוס - יעשה", כך פרסם הכתב עקיבא וייס.

דובר הליכוד, יונתן אוריך מיהר לפרסם הערב תגובה בשם תנועת הליכוד. "הדברים אינם נכונים" הוא כתב.

אך הגילוי כבר מעורר סערה בזירה הפוליטית. בימים אלה ממתינה הממשלה להחלטת בג"ץ לבקשת דחיית המועד האחרון להשלמת חוק הגיוס. כזכור, חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה בכנס הקיץ, תוך שסיעת יש עתיד תומכת בחקיקה שהוצגה בכנסת בסיום עבודת צוות במשרד הביטחון.

אך לפיד אמר שאם החוק ישונה בשלב שבין הקריאה הראשונה לשניה ושלישית, הוא יסיר את תמיכתו. כך גם שר הבטחון אביגדור ליברמן, הבטיח כי לא יתן ידו לשינויים בחוק. יהדות התורה וש"ס, לעומת זאת, ציינו שלא יתמכו בחוק בנוסח שעבר בקריאה ראשונה וכי אם בג"ץ לא יאריך את המועד בו ניתן לסיים את החקיקה (ספטמבר 2018), הם יפרשו מן הקואליציה.

כעת, לאור הפרסום שגפני הסכים לתמוך בחוק יסוד הלאום, רק בתמורה לשינויים מובטחים בחוק הגיוס, צייץ הערב יאיר לפיד:

"לאור הגילוי של גפני על הדיל עם נתניהו - שינויים בחוק הגיוס תמורת תמיכה בחוק הלאום - מסתבר שנתניהו מכר לחרדים את חיילי צה"ל היהודים רק כדי שיוכל למכור את חיילי צה"ל הדרוזים. מצפה מהשר ליברמן לעמוד במילתו ולא לאפשר שינוי של אות אחת בחוק הגיוס".