אדרי-אל מוכרת את מתחם גיבור ספורט בק"ש ב-13 מיליון שקל

חברת הנדל"ן הקטנה צופה תזרים מזומנים של כ-10 מיליון שקל והפסד של כ-9 מיליון שקל מהעסקה

מפעל גיבור בקריית שמונה / צילום: חגי אהרון
מפעל גיבור בקריית שמונה / צילום: חגי אהרון

חברת הנדל"ן הקטנה אדרי-אל  עדכנה על הסכם למכירת מתחם מפעל גיבור ספורט שלה בקריית שמונה, תמורת כ-13 מיליון שקל - עסקה שממנה היא צופה תזרים מזומנים של כ-10 מיליון שקל והפסד של כ-9 מיליון שקל.

לפי עדכונים קודמים של אדרי-אל אגח ב  בנושא, חלק מתמורת המכירה "ישמש את החברה לפירעון חלק מיתרת החוב של החברה כלפי איגרות החוב (סדרה ב')".

מדובר בקרקע בשטח של כ-68.5 דונם, הממוקמת באזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה, שעליה ניצבים מבנים במצב שאינו שמיש, "אולם הם בעיקרם מבנים קשיחים בעלי שווי פיזי ממשי, הראויים לשיקום, ולשימוש לתעשייה, אחסנה ובשימוש כמבנים לוגיסטיים", ומהעדכון כעת עולה כי המבנים הקיימים צפויים להיהרס.

בדוחות אדרי-אל לשנת 2017 שווי המתחם הוערך ב-19 מיליון שקל, לעומת עלות של פחות מ-15 מיליון שקל שבה נרכש בשנת 2007.

נכס זה מהווה אחד מהנכסים המשועבדים לטובת מחזיקי אג"ח ב', נוסף לקניון שמונה סנטר - הנכס העיקרי של אדרי-אל - ותחנה מרכזית אגד בקריית שמונה.

למחזיקי סדרת האג"ח החדשה מתכננת החברה להוסיף כנכסים משועבדים גם את הקרקע שהיא מחזיקה ברחוב קלר שבחיפה (אורנים) שעליה פועל סניף של רשת שופרסל, וקרקע בצומת בית ליד, הסמוכה לנתניה.

אדרי-אל, שנמצאת בשליטת גבי אדרי ואשר פעילותה מתרכזת בצפון הארץ, פועלת בתחומי הייזום, הפיתוח, ההקמה, ההשכרה, הניהול וההחזקה של נדל"ן, ומחזיקה כיום בשבעה נכסים בישראל, הכוללים כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים להשכרה, נוסף לשטחים שיש לה במתחם גיבור ספורט.

גם אלקטרה נדל"ן מממשת

עוד מי שעדכנה על מימוש נכס, בהיקף גדול משמעותית, היא חברת אלקטרה נדלן , שדיווחה על מכירת בניין משרדים בו היא שותפה (כ-44%) בקליבלנד שבארה"ב תמורת כ-675 מיליון שקל (כ-186 מיליון דולר).

מהמכירה צופה החברה שבשליטת קבוצת אלקו תזרים מזומנים חופשי של כ-90 מיליון שקל (כ-25 מיליון דולר) והפסד של כ-29 מיליון שקל (כ-8 מיליון דולר) אותו תרשום בדוחות הרבעון השני של השנה.

השלמת העסקה, הצפויה ברבעון השלישי של השנה, כפופה לכמה תנאים.

לפני שבועות ספורים עדכנה אלקטרה נדל"ן על מימוש רחב היקף בפעילותה בארה"ב, עם מכירת 11 מקבצי דיור בצפון קרולינה הכוללים כ-3,000 דירות, תמורת כ-1.6 מיליארד שקל (442 מיליון דולר) - נכסים שהניבו לה רווח מצטבר של כ-23 מיליון שקל (כ-6.5 מיליון דולר).

עסקה זו הייתה המימוש הראשון של החברה מאז אומצה האסטרטגיה החדשה שלה למיקוד הפעילות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב, שהגיעה לאחר כמה שנים בהן התרכזה החברה במימוש נכסים, כדי לעמוד בהתחייבויותיה.