נייר חדרה ממשיכה להשתפר: הכפילה הרווח ברבעון השני

ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-13% ל-439 מיליון שקל • ברווח התפעולי נרשמה צמיחה של 36%

גדי קוניא / צילום: איל יצהר
גדי קוניא / צילום: איל יצהר

חברת נייר חדרה, המייצרת מוצרי נייר וקרטון, ממשיכה להציג תוצאות משופרות. החברה, שבשליטת קרן פימי, סיימה את הרבעון השני של 2018 ברווח נקי של כ-22 מיליון שקל, פי 2 מהרווח ברבעון המקביל אשתקד.

נייר חדרה  עברה שינוי ארגוני רחב היקף מאז רכשה קרן פימי את מניות השליטה בה באוגוסט 2015. כיום פועלת החברה באמצעות שלושה מגזרים עיקריים, שמהווים את ליבת פעילותה: איסוף ומחזור של פסולת קרטון ונייר, ייצור גלילי נייר ממוחזרים לקרטון (נייר חום), וכן ייצור אריזות קרטון ואריזות למוצרי צריכה. בנוסף, עוסקת החברה בייצור ניירות כתיבה והדפסה (נייר לבן), וכן בשיווק צורכי משרד לעסקים.

הקפיצה ברווחיות באה על רקע צמיחה של 13% בהכנסות הרבעוניות לרמה של כ-439 מיליון שקל, בין השאר עקב שיפור במכירות מגזר גלילי נייר לקרטון בסך של כ-16 מיליון שקל וגידול של 24 מיליון שקל במכירות ניירות כתיבה והדפסה. ברווח התפעולי הרבעוני נרשמה צמיחה של 36% לרמה של כ-36.7 מיליון שקל.

נייר חדרה
 נייר חדרה

מאז רכישת פימי: המניה זינקה ב-150%

בחברה מציינים כי השיפור בתוצאות הושג על רקע המשך הגידול בביקוש העולמי למוצרי אריזה וקרטון בעוד שכושר הייצור העולמי קרוב לניצולת מלאה. מהחברה נמסר כי "העלייה בהכנסות הינה פועל יוצא של גידול בכמות הנמכרת, עלייה במחירי המכירה ושיפור תמהיל המכירות".

את המחצית הראשונה של 2018 סיכמה נייר חדרה עם שיפור של 8% בהכנסות לרמה של כ-893 מיליון שקל, עלייה של 48% ברווח התפעולי ל-75.6 מיליון שקל וקפיצה של 111% ברווח הנקי שהגיע לכ-45 מיליון שקל, בין השאר על רקע ירידה של 26.5% בהוצאות המימון.

על רקע השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון נייר חדרה על חלוקת דיבידנד נוספת בהיקף של 20 מיליון שקל לבעלי המניות, לאחר שהחברה כבר חילקה השנה מזומנים בהיקף של 50 מיליון שקל.

מניית נייר חדרה הגיבה לתוצאות היום בעלייה של כ-3% והשלימה התקדמות של 26% בשנה האחרונה. מאז רכשה פימי את השליטה החברה (מחזיקה כ-59% מההון) רשמה המניה עלייה של 150% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.7 מיליארד שקל.

מנכ"ל נייר חדרה, גדי קוניא, אמר היום כי "המשך הגידול בביקוש למוצרי אריזה וקרטון בעולם והעלייה במחירי המכירה העולמיים מקנים לנו ביטחון בפוטנציאל העתידי הרב שעוד לפנינו. שיפור הרווחיות הינו פרי עבודה מתמשכת של יישום האסטרטגיה העסקית שלנו באופן שמאפשר לחברה לנצל באופן מיטבי את המומנטום החיובי בשוק, תוך חתירה תמידית ליעילות משופרת ומצוינות תפעולית".