אושרה להפקדה: תוכנית פינוי-בינוי לה גוורדיה בדרום ת"א

114 דירות ישנות יהפכו ל-420 דירות חדשות וקומת מסחר • נעמה בן זאב, סמנכ"ל התחדשות עירונית בעזרה ובצרון: "התוכנית קודמה עם התושבים"

הדמיית הפרויקט: כנען שנהב אדריכלים בשיתוף במה אדריכלים באמצעות 3D VISION
הדמיית הפרויקט: כנען שנהב אדריכלים בשיתוף במה אדריכלים באמצעות 3D VISION

התקדמות בתוכנית פינוי-בינוי בלה גוורדיה בתל אביב-יפו. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר אישרה היום להפקדה תוכנית פינוי-בינוי המציעה פינוי 114 דירות ישנות בבניינים בני שלוש קומות על עמודים ובניית 420 דירות חדשות במקומן. מדובר בתוכנית שיזמה עיריית תל אביב-יפו באמצעות החברה העירונית עזרה ובצרון. אדריכל התוכנית הוא גיל שנהב.

מדובר בפינוי הבניינים ברחוב לה גוורדיה 35-45 (מספרים אי זוגיים בלבד), ותוכנית הבינוי מציעה בנייני מגורים בגובה 7.5 קומות מעל קומת מסחר בחזית רחוב לה גוורדיה; בינוי 5.5 קומות בחזית רחוב וינגייט; ובינוי מגדל מגורים בן 15 קומות בפינת רחוב יגאל אלון.

עוד על פי התכנון המוקדם, הפרויקט צפוי לכלול קרן הונית לתחזוקת המבנה. הכוונה היא קרן שאותה מתחייב היזם שייבחר לקדם את בניית הפרויקט להקים ולהזרים אליה כסף לתקופה בת 10 שנים. הקרן עתידה לממן את הוצאות התחזוקה והאחזקה של הבניינים החדשים ולסבסד את העלות לבעלי הדירות הוותיקים שמתגוררים היום במתחם.

נעמה בן זאב, סמנכ"ל התחדשות עירונית בעזרה ובצרון, מסבירה: "מדובר בתוכנית שקודמה יחד עם התושבים. המינהלת שאנחנו מפעילים פועלת במתחם כבר 3 שנים והמודל הוא שאנחנו מקדמים התכנון עם התושבים. עכשיו, שהתוכנית הופקדה, ויש כבר תמיכה נרחבת של כ-72% מבעלי הדירות, השלב הבא הוא לצאת למכרז לבחירת יזם וקבלן שהתושבים יבחרו. הרעיון הוא שעכשיו שהתוכנית כבר התחילה להתגלגל הזכויות יהיו ברורות יותר וכך גם ההצעות של הקבלנים כי יש יותר ודאות". עוד מוסיפה בן זאב כי בכל הנוגע לקרן הונית, מדובר במהלך שאמור ללוות את הפרויקטים בתל אביב, וכי במקרה הזה הוחלט כי כל מי שהתגורר בדירה ישנה במתחם יהיה זכאי לסבסוד הקרן.

לדברי אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים: "אני רואה חשיבות רבה מאד באישור תוכנית שהיא חלוצה בתוכניות הפינוי בינוי בדרום ומזרח העיר. זו שעתה היפה של דרום תל אביב המשוועת להתחדשות והתפתחות ולשיפור איכות חיי התושבים בד בבד עם שדרוג המרחב הציבורי. ייחודה של התוכנית הוא בכך שלמרות שהיא מגדילה את מספר יחידות הדיור, היא שומרת על האופי המרקמי של שכונת יד אליהו, על השטחים הירוקים שבין הבניינים על הקישוריות הגבוהה להולכי רגל ורוכבי האופניים, מוסיפה שטחים למוסדות ציבור ומייצרת רחוב עירוני אורבני איכותי בלה גוורדיה".