נסגר התיק נגד נחום ביתן, הבעלים של רשת יינות ביתן

חקירתו של ביתן עסקה בתווי הקנייה בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, שהעבירה אחת מהחברות שבבעלותו של ביתן לראש עיריית כפר-סבא יהודה בן-חמו עבור נזקקים - אך לא הגיעו ליעדם • עילת סגירת התיק נגד ביתן: חוסר אשמה

נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
נחום ביתן / צילום: שוקה כהן

נסגר תיק החקירה בעניינו של איש העסקים נחום ביתן, הבעלים של רשתות הקמעונאות יינות ביתן ומגה. ל"גלובס" נודע כי כשנה וחצי אחרי שביתן נחקר במשטרה באזהרה במסגרת חקירת פרשת ראש עיריית כפר-סבא, יהודה בן-חמו, החליטה פרקליטות מחוז מרכז לסגור את התיק נגדו. עילת סגירת התיק נגד ביתן: היעדר אשמה. בכך הוסרה העננה שרבצה מעל ראשו של ביתן, אחד הקמעונאים הגדולים והמשפיעים בארץ.

חקירתו של ביתן בתיק בן-חמו נערכה ב-13 בפברואר 2017 ועסקה בתווי הקנייה בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, שהעבירה אחת מהחברות שבבעלותו של ביתן לראש עיריית כפר-סבא עבור נזקקים - אך לא הגיעו ליעדם.

הפרשייה שבה נחקר ביתן היא אחת מכמה שנחקרו בתיק בן-חמו. במרכז התיק נחקר החשד שבן-חמו פעל באופן מושחת, כשעשה שימוש אישי בתלושי מזון ותווי קנייה שקיבלה עיריית כפר-סבא מגורמים עסקיים שונים ויועדו לנזקקים. או במלים אחרות, בן-חמו נחשד כי במקום לדאוג שהתרומות יועברו לנזקקים בעירו, הוא עשה בהם שימוש למען אינטרסים אישיים ופוליטיים שלו.

המשטרה חקרה את הקשר של ביתן למקרה וכאמור לא מצאה פסול במעשיו. לאחרונה נפתח התיק של בן-חמו, שהועמד לדין באישומים של קבלת דבר במרמה. ביתן אמור למסור עדות במשפטו של בן-חמו. 

נחום ביתן מסר בתגובה: "אני מברך על סגירת התיק ועל העבודה המסורה והמהירה של רשויות החוק. לא היה לי ספק שהתיק ייסגר, אבל בכל מקרה משמח לשמוע בשורה כזו".