פיטורים | בלעדי

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד תישאר בתפקידה

זאת לאחר שבשימוע לפני פיטורים שנערך לאורלי ממן לא התקבלו הטענות נגדה, והוחלט שהיא ראויה להמשיך בתפקיד

תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף

למרות שזומנה לשימוע לפני פיטורים, הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור "כאן", אורלי ממן, תישאר בתפקידה - זאת לאחר שבשימוע לפני פיטורים שנערך לה לא התקבלו הטענות נגדה, והוחלט שהיא ראויה להמשיך בתפקיד. לממן נשלח בימים האחרונים מכתב רשמי המודיע לה כי היא נשארת בתפקידה.

נזכיר כי לפני מספר חודשים זומנה ממן לשימוע לקראת פיטורים על-ידי יו"ר התאגיד, גיל עומר. עילת הפיטורים כפי שתוארה התקשורת הייתה אי-התאמה מקצועית, תלונות על יחסי אנוש בעייתיים וחריגה מנהלים.

כבר בעת ההזמנה לשימוע היו שטענו כי ממן סופגת אש כיוון שהתפקיד שהיא ממלאת לא נעים למערכת, ו"כנראה שאנשים בהנהלה הבכירה מאוד לא אהבו את מה שהיא עשתה".

למרות ההאשמות וההזמנה לשימוע, ממן סירבה ללכת בשקט והתעקשה להילחם על מקומה. היא שכרה עורכי דין שליוו אותה בשימוע, ואכן בסופו של תהליך הטענות נגדה לא התקבלו, והתאגיד נאלץ לחזור בו מהכוונה לפטר אותה.

ממן, דוברת ואשת יחסי ציבור ותיקה, מונתה לתפקיד באפריל 2017.

תפקיד הממונה על קבילות הציבור בתאגיד מוגדר בחוק השידור הציבורי, שם נכתב כי "הממונה על קבילות הציבור יהיה עצמאי במילוי תפקידו", וכי במקרה שבו הוא מכריע כי התאגיד אכן פעל שלא כדין בשידור מסוים או במקרה תוכני אחר שהובא בפניו, הוא "רשאי להורות למנכ"ל התאגיד לשדר את ממצאיו בשידורי הטלוויזיה או הרדיו".

אורלי ממן סירבה להתייחס לידיעה אך אישרה כי היא נשארת בתפקידה.