הסכם מסחור לכן פייט בסין: תקבל 2 מיליון דולר מקדמה

אם החברה תשיג יעדים מסוימים, תקבל 14 מיליון דולר ועד 58 מיליון דולר נוספים אם המוצר יצליח בשוק • מניית החברה עולה העקבות הפרסומים

חברת כן פייט, המפתחת תרופות למחלות דלקתיות, סרטן ומחלות נוספות, הודיעה כי חתמה על הסכם שת"פ עם חברת CMS Medical Venture הסינית, במסגרתה תקבל החברה הסינית זכויות בלעדיות לשיווק בסין של מוצריה של כן פייט לטיפול בדלקת מפרקים, פסוריאזיס, סרטן הכבד ומחלת הכבד השומני. אלה הן ההתוויות המובילות של מוצרי החברה.

בעקבות ההודעה עולה מניית כן פייט ביופרמה  כעת 15% והחברה נסחרת לפי שווי של 102 מיליון שקל. כן פייט נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק.

במסגרת ההסכם תשולם מקדמה של 2 מיליון דולר לכן פייט ואם החברה תשיג יעדים מסוימים, היא תקבל 14 מיליון דולר נוספים עד האישור הפוטנציאלי ועד 58 מיליון דולר נוספים אם יצליח המוצר בשוק, ובנוסף תמלוגים. החברה הסינית תהיה אחראית על הניסויים הקליניים והשגת אישורי השיווק למוצרים בסין.

CMS היא חברת תרופות פעילה בסין, הנסחרת בבורסה של הונג קונג לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר. כן פייט, המנוהלת מיום היווסדה על ידי פרופ' פנינה פישמן, מפתחת מוצרים המבוססים כולם על מנגנון עיקרי אחד (בשם A3 adenosine receptor - A3AR), שהתגלה על ידי פישמן, ויושם על ידי החברה לטיפול במחלות שונות. החברה הוקמה ב-2000 ועד היום לא הצליחה להוכיח את יעילות המוצר שלה בניסוי רב מרכזי גדול, אם כי חלק מן הניסויים שערכה במוצרים הראו יעילות. המוצר נבחן עד היום לדלקת מפרקים, פסוריאזיס ועין יבשה.

בימים אלה החברה נמצאת בעיצומם של ניסויים בשני המוצרים המובילים שלה, המוצר לטיפול בדלקות שנקרא בעבר CF101 והיום נקרא Piclidenoson והמוצר לסרטן ומחלות כבד שנקרא בעבר CF102 והיום נקרא Namodenoson. המוצר האנטי דלקתי נבחן בניסוי שלב III בטיפול בדלקת מפרקים, לאחר שנכשל בעבר בשני ניסויים גדולים בהתוויה זו. כן פייט יוצאת לניסוי החדש בפרוטוקול שונה מן הניסוי הקודם בתקווה כי הפעם יעילות המוצר תוכל. בקרוב יחל גם ניסוי שלב III בפסוריאזיס. ניסוי קודם (שלב II/III ) בתרופה להתוויה זו לא השיג את היעד העיקרי שלו. החברה הגדירה את הניסוי תחילה ככישלון אולם בניתוח בדיעבד הוצג הניסוי על ידי החברה כהצלחה והיא הורשתה על ידי ה- FDA להמשיך לניסוי שלב III.

המוצר לסרטן הכבד ומחלות כבד נוספות נבחן בשני ניסויי שלב II בסרטן הכבד ובכבד שומני.

מניית כן פייט איבדה 25% בשנה האחרונה. בפברואר השנה רשמה המניה שיא מקומי לאחר חתימת הסכם הפצה מקומי באירופה למוצרי החברה, פרסום מכתב מנכ"ל המגדיר את אבני הדרך הבאות לחברה ופרסום תוצאות טובות מניסויי חיות וניסויי בטיחות במוצרי החברה. לאחר העלייה החברה ביצעה גיוס הון ממוסדיים והמניה שבה וירדה, והיום היא נסחרת במחיר נמוך ב-45% מהשיא המקומי של פברואר.