85 מ' ד' לאלביט: תמכור מערכות ל"א לספינות הקרב של צה"ל

המערכות יותקנו על ארבע ספינות הקרב סער 6, שהראשונה שבהן תימסר לחיל הים בסוף 2019 • מנכ"ל אלביט: "מדובר במערכות ל"א מתקדמות וחיוניות לביצוע משימות מורכבות"

ספינת סער 6 ליד אסדת קידוח / צילום: דובר צה"ל
ספינת סער 6 ליד אסדת קידוח / צילום: דובר צה"ל

אלביט מערכות דיווחה היום (ג') כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות ללוחמה אלקטרונית (ל"א) שיותקנו על 4 ספינות הקרב סער 6 שיימסרו בשנים הקרובות לחיל הים במסגרת ההגנה על תחום המים הכלכליים של ישראל. תקופת החוזה היא 10 שנים והיקפו כ-85 מיליון דולר.

הספינה הראשונה תימסר לחיל הים בסוף השנה הבאה ועד סוף 2021 ימסרו 3 ספינות נוספות שמיוצרות בגרמניה. מאלביט נמסר היום כי המערכות שיסופקו הוכחו מבחינה מבצעית, והן כוללות מקלטים דיגיטליים, טכנולוגיות לעיבוד אותות וכלי ניתוח בהתבסס על ארכיטקטורה פתוחה - מה שמאפשר להן לשמר יכולות וגמישות מבצעית, תוך מתן מענה לאיומים קיימים ולאיומים עתידיים.

תצורת המערכות ללוחמה האלקטרונית שיותקנו על הספינות החדשות של חיל הים פותחה בשיתוף עם המינהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) שבמשרד הביטחון ועם חיל הים הישראלי תוך בחינה וניתוח הצרכים המבצעיים של החיל במתארי לחימה שונים.

באלביט מערכות   אמרו עוד כי עם השלמת מלאכת הפיתוח המערכות נבחנו ועמדו בהצלחה בשורה של ניסויים: "מדובר במערכות ל"א מתקדמות שהן חיוניות לביצוע משימות מורכבות תוך שימור רמה מרבית של הגנה על הכוחות", מסר מנכ"ל אלביט מערכות ל"א וסיגינט - אלישרא, אדגר מימון.

הספינות העתידיות של חיל היום יכללו עוד מערכות רבות שפותחו ומיוצרות בתעשיות הביטחוניות בישראל, ובהן מכ"מים של אלתא מערכות, טילי הגנה מסוג ברק 8 של התע"א ועוד.