היענות דלה להצעת הרכש שפרסם תשובה ל-3% ממניות דלק

מחזיקים בכרבע אחוז ממניות החברה בלבד נענו להצעה, ויקבלו תמורתן כ-15 מיליון שקל • מניית דלק צנחה ביותר מ-40% ב-3 השנים האחרונות

בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

הצעת הרכש שהגיש בעל השליטה בקבוצת דלק , יצחק תשובה, ל-3% ממניותיה, זכתה להיענות דלה בלבד - כך עולה מתוצאות ההצעה שפרסמה אמש (ג') דלק. תשובה ישקיע כ-15 מיליון שקל בלבד ברכישת רבע אחוז ממניות הקבוצה - פחות מ-10% מהיקף ההצעה שעמד על כ-183 מיליון שקל. 

הצעתו של תשובה, שפורסמה לפני כשבועיים, נקבה בשווי של 520 שקל למניה - גבוה ב-4% בלבד ממחיר המניה בעת פרסום ההצעה, ודומה לשוויה בשעות הצהריים היום, וזאת לאחר שבשנה האחרונה נשחק ערכה של מניית דלק ב-17% (והיא השלימה ירידה של יותר מ-40% בשלוש השנים האחרונות). שווי השוק הנוכחי של הקבוצה עומד על כ-6.3 מיליארד שקל.

הצעת הרכש שהגיש תשובה פורסמה במקביל לקבלת דיבידנד בהיקף של 72 מיליון שקל מהקבוצה שבשליטתו, כחלק מחלוקת דיבידנד בהיקף של 120 מיליון שקל לבעלי מניותיה עליה הכריזה דלק בסוף חודש יוני. החזקותיו של תשובה בקבוצת דלק עומדות על קרוב ל-61%.

היתר והלוואה לקידוח במפרץ מקסיקו

פעילותה של קבוצת דלק מתרכז בתחום חיפושי והפקת נפט וגז בישראל ובחו"ל באמצעות חברות ושותפות מוחזקות, וכן בתחום שיווק מוצרי דלקים בישראל. זאת בנוסף להחזקות בכמה פעילויות שונות, שבחלקן נמצאות בשלבי מכירה כאלו ואחרים, ובראשן מניות חברת הביטוח והפיננסים הפניקס.

בפעילותה השוטפת, מאז פרסום הצעת הרכש של תשובה, שהוגשה באמצעות החברה הפרטית אפריל אם.איי סוכנות לנדל"ן, עדכנה קבוצת דלק על קבלת כתב התחייבות מבנק זר להעמדת הלוואה של 300 מיליון דולר לחברת החיפושים איתקה שבבעלותה, ועל קבלת היתר לקידוח בנכס נפט שזו מחזיקה במפרץ מקסיקו.

את הרבעון הראשון של 2018 סיכמה קבוצת דלק עם רווח נקי של 243 מיליון שקל, גידול של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובקופתה היו בסוף חודש מארס מזומנים בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל. את שנת 2017 סיימה דלק עם קפיצה של 94% ברווח הנקי לעומת 2016, לסך כולל של כ-1.2 מיליארד שקל, על רקע רווח הון של כ-873 מיליון שקל ממימוש החזקה של 9.25% במאגר "תמר".