מניית G Medical הישראלית זינקה ב-46% באוסטרליה

החברה, שמפתחת פתרונות ניטור רפואיים בסלולר, פועלת להנפקת חברה בת בהונג-קונג

יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי
יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי

שתי מניות של חברות ישראליות שנסחרות בבורסה האוסטרלית לניירות ערך (ASX) בלטו היום במסחר בעליות חדות. הראשונה ביניהן היא G Medical שזינקה ב-46%. G Medical מפתחת ומשווקת פתרונות ניטור רפואיים באמצעות הטלפון הסלולרי. כך למשל, היא פיתחה תוספת שמתחברת לסמארטפון שמאפשרת למדוד את המדדים הרפואיים של המשתמש, לבחון את השינוי בהם לאורך זמן ולשלוח אותם לגורמים נוספים.

בנוסף היא פיתחה patch, מעין טלאי שנלבש על-ידי המשתמש ומודד את הסימנים כגון לחץ דם וחום הגוף, ומאפשר ניטור בזמן אמת בעיקר בשימוש בבתי חולים. הזינוק היום במניה הגיע על רקע דיווח שפרסמה G Medical לפיו היא מתכננת להנפיק את החברה הבת הסינית שלה - Guangzhou Innovative Medical Science and Technology - בבורסה של הונג-קונג.

בחברה מצפים ששווי השוק של החברה המונפקת יעלה על כ-1.5 מיליארד דולר הונג-קונגי, כלומר כ-260 מיליון דולר אוסטרלי (כ-710 מיליון שקל), כאשר לאחר ההנפקה תחזיק החברה האם ב-50% ממניות החברה הבת, בעוד שהיום היא מחזיקה ב-70%. כלומר, שווי ההחזקה של G Medical בחברה הבת יעמוד על כ-130 מיליון דולר אוסטרלי, בעוד שנכון להיום, לאחר הזינוק במניה באוסטרליה, שווי החברה האם כולה עומד על כ-63 מיליון דולר אוסטרלי (כ-172 מיליון שקל).

לפי הדיווח, G Medical שכרה בנק השקעות, UOB Kay Hian מהונג-קונג, שישמש לה כיועץ בהנפקה. התהליך צפוי להתמשך 6-9 חודשים. הכסף שיגויס בהנפקה בהונג-קונג ישמש את החברה הבת לצרכי הון חוזר ולהשקעה במחקר ופיתוח של פתרונות mobile-health. היקף הגיוס טרם נקבע והוא ייקבע לקראת מועד ההנפקה.

נכון להיום, G Medical פועלת כחברת החזקות שהתאגדה באיי קיימן, ויש לה חברות בנות בבעלות מלאה בישראל (פועלת מרחובות), ארה"ב, מקדוניה והונג-קונג.

"ההנפקה של החברה הבת בבורסת הונג-קונג היא צעד חשוב בשאיפות הצמיחה הגלובליות שלנו, מצביעה על המשך ההשקעה שלנו בשוק הסיני והיא הדרך לגייס את המימון הנדרש להשיק פתרונות חדשניים ברחבי העולם", מסר מנכ"ל G Medical, ד"ר יעקב גבע.

גבע, מאבק השליטה והאקזיט

לפני מספר שנים ביצע גבע אקזיט נאה כשמכר מניות חברת LifeWatch שאותה ייסד (תחת השם קארד גארד) תמורת יותר מ-100 מיליון שקל בעקבות מאבק שליטה בחברה, המתמחה בניטור מרחוק של חולי לב והסובלים מבעיות שינה.  

G Medical הונפקה לראשונה באוסטרליה במאי 2017, כשגייסה 12 מיליון דולר אוסטרלי במחיר של 20 סנט למניה, ששיקף לה אז שווי של 47 מיליון דולר אוסטרלי. לאחר ההנפקה דשדשה המניה ברמות מחירים נמוכים ממחיר ההנפקה, אך אז החלה לטפס עד שהגיעה לשיא של כ-53 סנט למניה בסוף 2017, ולאחר מכן נחלשה שוב. העלייה החדה היום הביאה את מחיר המניה ל-27 סנט, 35% מעל מחיר ההנפקה.

מניה ישראלית נוספת שבלטה היום באוסטרליה היא אלסייט, שפיתחה מערכת להזרמת מידע מאובטח בזמן אמת, המסוגלת לשלוח ולקבל נתונים מוצפנים מכל מקום בעולם. החברה הודיעה היום על חוזה חדש בשוק הביטחוני, וקיבלה הזמנה ראשונה בסך 217 אלף דולר. החברה ציינה שזכתה במכרז של גוף ביטחוני בישראל כספקית בלעדית. מניית אלסייט טיפסה בכ-14% והחברה נסחרת בשווי 54 מיליון דולר אוסטרלי, שנה וחודשיים לאחר שהונפקה בשווי 20 דולר.