בית ההשקעות אי.בי.אי משקיע 10.5 מיליון ש' בחברת אינסוליין

חברת המכשור הרפואי הנפיקה אג"ח עבור אי.בי.אי, שניתנות להמרה במהלך השנתיים הקרובות לפי שער המשקף לחברה שווי של 60 מיליון שקל, לעומת 42 מיליון שקל בשוק

נאור אליהו, יו"ר אינסוליין / צילום: גיא אסייג
נאור אליהו, יו"ר אינסוליין / צילום: גיא אסייג

חברת אינסוליין , שנכנסה לאחרונה לתחום האשראי החוץ-בנקאי - במקביל לפעילות המכשור הרפואי שלה שנשמרת על אש קטנה - הודיעה היום על הנפקת אג"ח להמרה למניות לבית ההשקעותאי.בי.אי, בהיקף של 10.5 מיליון שקל. האג"ח  נושאות ריבית של 3.75% לשנה, וניתנות להמרה במהלך השנתיים הקרובות למניות המהוות כ-15% מהחברה. שער ההמרה משקף לחברה שווי של 60 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק של אינסוליין עומד היום על 42 מיליון שקל.

אינסוליין מסרה, כי היא רואה בהשקעה של אי.בי.אי השקעה אסטרטגית בפעילות האשראי החוץ-בנקאי שלה. ואולם, ההלוואה מקושרת גם לפעילות המכשור הרפואי. אם אינסוליין תמכור מוצרים רפואיים ביותר מ-5 מיליון דולר בשנה, יעלה שווי החברה בהמרה ל-70 מיליון שקל. ישנה אפשרות להאריך את אופציית ההמרה, ואז שוויי החברה בהמרה ילך ויגדל.

עדו קוק, מנכ"ל IBI בית השקעות, אמר היום כי: "אנו רואים בעסקה עם אינסוליין הזדמנות לפתח את תחום המימון החוץ-בנקאי ב-IBI, שלהערכתנו ימשיך לגדול בשנים הקרובות. מצאנו באינסוליין פלטפורמה צומחת ומבטיחה למימוש התפתחות זו".

אינסוליין נמצאת היום בשליטת נועם בן נון, יוסף וסרמן ונאור אליהו, אשר רכשו את החברה באמצעות עסקת מיזוג עם חברת האשראי החוץ-בנקאי שלהם יעד שיאן.  אינסוליין עוסקת כיום בפעילות אשראי חוץ-בנקאי, שרשמה ב-2017 הכנסות של 3.6 מיליון שקל, ורווח של 2 מיליון שקל. נוסף על כך, ביצעה החברה במהלך הרבעון הראשון של 2018 השקעה בחברת הקנאביס  מדיוי , והיא מחזיקה בה היום 7.15%. תוצאות הפעילות בתחום האשראי החוץ-בנקאי פורסמו בנפרד מן הדוחות הכלליים, ביולי האחרון.

מאז ההודעה הראשונה על הכוונה למזג את יעד שיאן לתוך אינסוליין באוקטובר האחרון, איבדה המניה 33% מערכה. מיד לאחר ההודעה רשמה המניה עליות, אולם לאחר כחודש של התלהבות החלה להידרדר בהדרגה. היא עלתה קלות שוב לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה בתחום הבנקאי.