בעל השליטה בפורמולה ויז'ן רכש מניות ב-800 אלף שקל

מניית פורמולה ויז'ן צנחה ב-50% בשנה האחרונה • בין השאר נפגעה החברה מפוזיציה שלקחה על מדד הפחד האמריקאי

דני גולדשטיין, יו"ר פורמולה ויז'ן / צילום: איל יצהר
דני גולדשטיין, יו"ר פורמולה ויז'ן / צילום: איל יצהר

דני גולדשטיין, בעל השליטה ויו"ר חברת הטכנולוגיה פורמולה ויז'ן , מנצל צלילה של 50% בשווי מניית החברה בשנה האחרונה ובשבועות האחרונים השקיע כ-800 אלף שקל ברכישת מניותיה.

במסגרת כמה עסקאות שביצע בבורסה, רכש גולדשטיין (לשעבר בעל השליטה בקבוצת פורמולה) ממניות פורמולה ויז'ן בטווחי מחיר של 37-42 אגורות למניה, כשהעסקה המשמעותית מביניהן נעשתה לפי השווי הגבוה בטווח.

ערכה הנוכחי של מניית פורמולה ויז'ן עומד על כ-39 אגורות ומשקף לחברה שווי של כ-30 מיליון שקל.

את עיקר הנזק ספגה מנייתה של פורמולה ויז'ן בסוף חודש מאי, עם פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018 שחשפו כי החברה נפגעה מפוזיציה שלקחה על מדד הפחד (VIX) האמריקאי, המודד את התנודתיות במחירי האופציות על מדד S&P האמריקאי. בתגובה לדוחות צללה מניית החברה בכ-35% תוך יומיים, ומאז לא הצליחה להתאושש.

התנודות החדות שנרשמו במהלך הרבעון הראשון של השנה במחירי האופציות הובילו את פורמולה ויז'ן להפסד רבעוני של יותר מ-5 מיליון שקל - כמעט 20% מההון העצמי שלה, וזאת בהמשך להפסד של 3.5 מיליון שקל שהציגה בשנת 2017 כולה.

פורמולה ויז'ן עוסקת בניהול תיקי השקעות באמצעות "רובוט" - תוכנה שהיא פיתחה על בסיס אלגוריתמים ממוחשבים, ובדוחותיה ציינה כי "ברבעון הראשון של השנה (בחודשים פברואר ומארס) נרשמו תבניות חריגות בVIX  ובתנודתיות של מדד S&P. המודלים שאיתם עובדת החברה, לא הגיבו בצורה מספקת לתופעות שוק אלה, ונרשמו הפסדים בכל התיקים המנוהלים".

פורמולה ויז'ן לא הייתה הגוף היחיד שנפגע מהפוזיציה על מדד הפחד, ונוסף אליה גם בתי ההשקעות אי.בי.אי, פסגות ואפסילון נפגעו מכך.