הרוכש הפוטנציאלי של בית"ר ירושלים: יזם ההייטק משה חוגג

נציגיו של טביב הגיעו היום (ד') לפגישה במשרדיו של יזם ההייטק משה חוגג במטרה לחתום • אבי לוזון ושטרן חלובה נכחו בפגישה מטעם טביב, המגעים בין הצדדים יימשכו בקרוב

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

לאחר ספוקלציות ושמות שנזרקו לאוויר בימים האחרונים, נחשפת זהותו של המשקיע הפוטנציאלי לרכישת בית"ר ירושלים: הרוכש המיועד הוא משה חוגג, יזם הייטק. נציגיו של טביב הגיעו היום (ד') לפגישה במשרדיו של חוגג ברמת גן במטרה לקדם את העברת הבעלות. מקורבים לחוגג טענו כי ההצעה שהונחה בפני טביב מצדו של חוגג הינה סופית ומותנית בבדיקת נאותות שתיערך בימים הקרובים. בסופה של הפגישה הוחלט כי המגעים יימשכו בקרוב.

חוגג הנו יזם הייטק המושקע במספר חברות טכנולוגיה ישראליות ובינלאומיות ונחשב לאחד מהמשקיעים המוכרים ביותר בישראל. הוא משמש כיו"ר קרן סינגולריטים, אחת הקרנות הפעילות בהשקעות בהיי-טק הישראלי שביצעה מספר אקזיטים. בשנים האחרונות מוביל חוגג את תחום ההשקעה במטבעות הדיגיטליים ובחברות בלוקצ'יין בישראל ובעולם.

על פי ההערכות בשוק, הונו של חוגג מוערך בכמאות מיליוני שקלים. את חוגג מייצגים במשא ומתן עורכי דין מפירמת הרצוג, פוקס, נאמן. חוגג, בן 37, נשוי ואב לשניים, מתגורר בתל-אביב.

את תגובתו של חוגג לא ניתן היה להשיג.

גורמים משני הצדדים הגדירו את הפגישה כמכרעת, אחרי שאתמול חוגג הקפיא את המו"מ, ובשעות הערב המאוחרות חודשו המגעים. זו הייתה למעשה הפגישה הראשונה בה הרוכש לקח חלק, כשבפגישה היו נוכחים גם אבי לוזון ושטרן חלובה עם ייפוי כוח מצד טביב. כעת יעורבו בעניין עורכי הדין של טביב, כשהעסקה המדוברת מחולקת לסכום המכירה של הקבוצה שיעמוד על 18-20 מיליון שקלים וכן סכום כיסוי הגירעון של בית"ר בסך 4-7 מיליון שקלים.

ההערכה היא כי טביב יסכים בסופו של דבר לתנאים המוצעים, שכן גם בהתאחדות לכדורגל הבהירו לו כי במצב הנוכחי הוא לא יוכל להישאר בבית"ר ירושלים. הלחץ שמפעילים עליו בהתאחדות לכדורגל עשוי להכריע את הכף.

אם בית"ר לא תימכר, בימים הקרובים תעביר בקרת התקציבים לבית"ר ירושלים מכתב בו היא מודיעה כי במקרה שהקבוצה לא תעביר תקציב בתוך שבעה ימים היא תרד לליגה הלאומית. במצב כזה, טביב יהיה חייב להעביר בטוחות של 10 מיליון ש"ח, מה שהוא לא מעוניין לעשות בשלב זה.

כזכור, כמעט שלושה חודשים חלפו מאז אותה מסיבת עיתונאים בה הכריז טביב שהוא "זז הצידה מבית"ר ירושלים", ולאורך כל אותה תקופה התחוללה מלחמת התשה בין הבעלים לאוהדי הקבוצה ואנשיה. טביב שאף להעמיד תקציב מינימלי שיספיק כדי להשאיר את הקבוצה בליגה, ובנה על מכירתם של עידן ורד, אריק סאבו ושחקנים נוספים כדי להימנע משימוש בכספים נוספים מכיסו. במקביל נוצר קרע בין טביב למחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, שזעם על התנהלותו של הבעלים וניתק איתו קשר.

בתוך כך אוהדי בית"ר לא הפסיקו למחות נגד טביב, הפגינו פעם אחרי פעם מול ביתו ומול החנות של אשתו, ואף הקפידו לבצע שלל עבירות משמעתיות על מנת "לשלוח את טביב לבית הדין בכל שבוע". אחרי הדחה מבישה במוקדמות הליגה האירופית מול צ'יחורה הגיאורגית, הדחה מוקדמת מגביע הטוטו וחוסר ודאות גדול סביב הסגל שיעמוד לרשותו של גיא לוזון שבועיים בלבד לפני פתיחת ליגת העל, האיץ טביב את המגעים למכירת הקבוצה במטרה להשלים את העברת הבעלות לפני מחזור הפתיחה.