על מה הם שוחחו? דונלד טראמפ וטים קוק נפגשו לארוחת ערב

הארוחה נערכה במועדון גולף בניו ג'רזי, שבבעלותו של נשיא ארה"ב • על פי הערכות, השניים שוחחו על המכסים שעשויים להיות מוטלים על אפל כחלק ממלחמת הסחר בין סין וארה"ב

דונלד טראמפ וטים קוק בוועידה בבית הלבן בינואר האחרון / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ וטים קוק בוועידה בבית הלבן בינואר האחרון / צילום: רויטרס

במהלך סוף השבוע נפגשו מנכ"ל אפל טים קוק ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ לארוחת ערב. טראמפ הכריז על כך מראש בציוץ שבו כתב כי "אני מצפה לארוחת הערב עם טים קוק מאפל. הוא משקיע הרבה כסף בארה"ב".

הארוחה נערכה בבדמינסטר, ניו ג'רזי, שם נפש טראמפ במועדון הגולף שבבעלותו. מאוחר יותר במהלך סוף השבוע גם מלניה טראמפ צייצה תמונה aבה הופיעו קוק והזוג הנשיאותי, בתוספת הטקסט "הנשיא טראמפ ואני נהנינו מהארוחה עם טים קוק. אנו גאים בעבודה שלו באפל - הרבה חדשנות והשקעות בארה"ב, שמשפיעות לטובה על הכלכלה שלנו!".

 

בעוד שלא ידועים פרטים מדויקים לגבי תוכן הדיונים של טראמפ וקוק במהלך הפגישה, סביר להניח כי הם שוחחו על מכסים שעשויים להיות מוטלים על אפל כחלק ממלחמת הסחר בין סין וארה"ב. במהלך שיחת המשקיעים של אפל, לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני האחרון, קוק הזהיר כי לרוב מכסים מביאים "סיכון משמעותי" וכי אפל תשתף את ממשל טראמפ בהערכותיה לגביהם. לאחר מכן, בדו"ח שהגישה אפל לוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC) אפל הזהירה כי מכסים עשויים להעלות את מחירם של מוצרי החברה.

ביוני דווח בניו יורק טיימס כי הבית הלבן הבטיח לקוק שלא יוטלו מכסים על אייפונים, אך ממשל טראמפ הכחיש את הדיווח.