חופשה והפרעה: אנשי השוק מספרים על החופשות שהשתבשו

לאן הכי כדאי לטוס ומאיפה הכי כדאי להימנע: הגברים והנשים בשוק מדווחים על חופשות מסביב לעולם והדברים שפגמו בחוויה, מגאורגיה ועד תאילנד • כתבה ראשונה בסדרה

אבי זיתוני במיקונוס/ צילום: אלבום פרטי
אבי זיתוני במיקונוס/ צילום: אלבום פרטי

"הטיפול הרפואי נעשה בצורה פרימיטיבית וללא הרדמה"

בני כלסי, מנכ"ל תנופורט, נדל"ן מניב

לאן לא? גיאורגיה

בקיץ 2017 טסנו עם מספר משפחות לטיול ג'יפים בגיאורגיה. היה טיול חווייתי עם דרכים מאתגרות לנהיגה ונופים עוצרי נשימה. ביום השני עצרנו בפארק מים שם בתי (אז בת 5) התנגשה באחד הילדים ונחתכה בסנטר. לא התרגשנו מהחתך מאחר שהוא נראה קל לטיפול. טעינו. ניגשנו לחדר הרופאה בפארק ונאמר לנו שיש צורך בתפירה שלא לבצע במקום. כששאלנו לגבי הדבקה הרופאה אמרה שלדעתה אין את סרט ההדבקה הזה בכל גיאורגיה. הוצע לנו לפנות את בתי באמבולנס לבית חולים מקומי, אך לאור ניסיוננו בהדבקה (עם שלושה בנים שנפצעו לא אחת) החלטנו לנסות ולרכוש בבית מרקחת פרטי את סרט ההדבקה, אך לשווא. החלטנו בכל זאת לקבל טיפול רפואי. אחרי נסיעה של כשעה וחצי הגענו לבית חולים פרטי במבנה מיושן ומוזנח. בכניסה פגשנו איש צוות שניקה במטאטא את מדרגות הכניסה וכיוון אותנו למיון. משם הופנינו לחדר רופא. כשאיש הצוות שפגשנו בחוץ נכנס לחדר שאלנו אותו מתי מגיע הרופא הוא ענה שזה הוא. בלי להיכנס לתיאורים גרפיים הטיפול נעשה בצורה פרימיטיבית, ללא הרדמה ובאופן ישיר בפצע הפתוח כשאשתי ואני עומדים מהצד ומייחלים שייגמר. הכל הסתיים בטוב אך הותיר בנו זיכרונות קשים.

לאן כן? סלובניה

מקום שאליו נרצה לחזור לטייל זה סלובניה - זו מדינה יפיפייה עם אגמים, יערות והרים מושלגים. אזור אגם בלד הוא האזור היפה והמתוייר ביותר. מקום קסום ציורי ומזמין, אגם עם מים בצבעים משתנים מטורקיז ועד כחול שמסביבו הרים מיוערים וצוקים גבוהים שנשפכים לאגם. על צוק גבוה מעל האגם ניצבת טירה שממנה נישקף נוף מדהים על כל האזור. מומלץ ביותר.

לימור ובני כלסי בסלובניה / צילום: אלבום פרטי
 לימור ובני כלסי בסלובניה / צילום: אלבום פרטי

"כולם במסעדה נעצו בי עיניים, כך שהרגשתי שהגעתי מכוכב אחר"

מירב קינן, מנכ"לית איגוד תעשיות החדשנות בהתאחדות התעשיינים

לאן לא? סקוטלנד

כנראה שאני לא אחזור לסקוטלנד למרות ש-Never say never. בשבוע שביקרתי במקום ירד גשם ללא הפסקה דבר שהקשה עלי להתנייד ברכב, ללכת בטבע ולבקר בטירות. כמי שהשאירה את המשפחה בבית וטיילה לבד, הבנתי שבסקוטלנד קשה למטיילת סולו, כי התיירים הם בדרך כלל משפחות וזוגות.

היה מקרה בו הגעתי לעיר Oban ויצאתי לאכול ארוחת ערב. הגעתי למסעדה שהייתה הומה מאנשים. בדרך כלל לי בעיה לאכול לבד, אבל הם הושיבו אותי דווקא המסעדה, כשמסביבי משפחות וזוגות. כל יושבי המסעדה נעצו בי עיניים, וגרמו לי להרגיש כמי שנחתה מכוכב אחר. כך, במשך שעה הייתי מודעות לכל ביס וביס שהכנסתי לפי.

לאן כן? אירלנד

אני בטוחה שאחזור לאירלנד - לכפרים דולין, דינגל ולאי Inishmore שהם המקומות הטובים ביותר לחוות את התרבות האירית

במקומות האלה המוזיקה האירית המיוחדת מביאה לפאב ילדים ומבוגרים כאחד ובטוח תמצאו את עצמכם מצטרפים לשירה ולריקוד ונהנים ממוזיקה קצבית וסוחפת. במהלך הנסיעה בין הכפרים השונים הנוף משתנה ועובר בין בתים עם דשא ירוק זרחני ובשיא עונת התיירות לא תעמדו בפקקים בכבישים ובאטרקציות.

האנשים באירלנד מסבירי פנים, מיד ישמחו לעזור ולכוון לדרך הנכונה אבל נראה אתכם צולחים הסבר שלם. המהירות ובליעת המילים הופכת את הבנת הנשמע למיוחדת במינה. השלווה של אירלנד, הנופים הירוקים והמפרצים פראיים וקסומים מאפשרת להתנתק ולספוג אנרגיות מהטבע. מומלץ בחום.

מירב קינן באירלנד/ צילום: אלבום פרטי
 מירב קינן באירלנד/ צילום: אלבום פרטי

"נאלצנו לבטל את המשך הנסיעה לקופנגן וחזרנו הביתה"

עו"ד קרן פרשקר, מומחית בדיני נדל"ן ומקרקעין ושותפה ברז-כהן, פרשקר ושות'

לאן לא? תאילנד

האי קוסומוי בתאילנד נשמע לכל ישראלי כגן עדן עלי אדמות הכולל ים כחול ושקט, חופים יפהפיים, מלונות מפנקים והרגשת חופש אינסופית. הגעתי לאי עם בעלי לגיחה מנסיעת עסקים לחופשה קצרה. הכוונה הייתה לבלות מספר ימים באי קוסומוי ולאחר מכן לעבור לאי קופנגן.

לאחר יומיים הרגשנו שמיצינו את השלווה והרוגע, הבילוי בחופים ובמלון היוקרתי, הבילוי בספא המרהיב בטבע והחלטנו להשתתף בפעילות אקטיבית הכוללת טיול בסירת מנוע, סיור הליכה וצלילה.

לאחר שעה של שייט בסירת המנוע ירדנו מהסירה לצלילה ועם שובנו לסירה נפצע בעלי מהפרופלור של סירת המנוע בכף רגלו. החתך היה עמוק והדימום לא פסק. חברת השייט הביאה אותנו לבית חולים מקומי. בית החולים נראה כעולם שלישי עם מראות זוועתיים - מיטות שבורות, חולים כאובים ללא טיפול, לכלוך וזוהמה בכל מקום וצוות שאינו יודע אנגלית. לא הסכמנו להישאר שם ונסענו לבית חולים פרטי שם קיבל בעלי טיפול רפואי נאות ותפרו את החתך בכף הרגל. עם החבישה לא יכולנו כבר לשהות בחוף הים או בבריכה, ביטלנו את המשך הנסיעה לקופנגן וחזרנו הביתה.

לאן כן? נורבגיה

לטיול המשפחתי האחרון בנורבגיה, יצאנו בעלי, אני ושלושת ילדינו לטרק לצוק כס המטיף. מדובר במדף סלע גרניט מרשים ושטוח המתנשא לגובה 600 מטר בתלילות של 90 מעלות שמבצבץ לו מעל פיורד ליסה. הסיבה לשם המוזר היא שבמבט מלמטה (כלומר מפיורד ליסה) צוק הגרניט העצום הזה דומה לדוכן של מטיף בכנסייה. למרות הסכנה, במקום אין מעקות בטיחות, כדי לא לפגוע בטבע. השביל לצוק בן 4 ק"מ תלול ונמשך בתוך סדרה של חלקים בוציים עד לעלייה הסופית על פני גושים גדולים של גרניט (בולדרים) ולאורך צוקים חשופים ופרוצים לרוחות עד נקודת התצפית. המסלול בדרגת קושי גבוהה ונמשך כשעתיים וחצי לכל כיוון, ולכן פחדתי שהצבנו רף פיזי גבוה מדי עבור הילדים ובעיקר עבור בתי הקטנה, בת התשע. מאחר שמיהרנו לחזור לאנייה נאלצנו לסיים את הטרק בתוך 3 שעות. כדי לעמוד בעצם המסע ובלוח הזמנים הלחוץ, נדרש כושר גופני גבוה. חרף חששותיי הילדים עמדו בגבורה בטיפוס המאתגר וכולנו הגענו לראש הצוק צופים בנוף המרהיב מנקודת התצפית שבסוף המסלול. החוויה הייתה משפחתית ומגבשת והילדים הודו שהנוף הנשקף היה שווה את המאמץ.

משפחת פרשקר בנורבגיה/ צילום: אלבום פרטי
 משפחת פרשקר בנורבגיה/ צילום: אלבום פרטי

"אשתי מכינה שניצל יותר טוב"

אבי זיתוני, בעלי א.זיתוני נדל"ן

לאן לא? וינה, אוסטריה

מההתרשמות שלי, וינה היא עיר קרה ומשעממת. גם שניצל העגל המפורסם לא הרשים אותנו במיוחד. אשתי מכינה שניצל טוב יותר בהרבה. לא מצליח להבין למה לנסוע לעיר אירופאית כזו כשאפשר לנסוע לפריז, לונדון ואפילו לברלין שמעניינת הרבה יותר.

לאן כן? מיקונוס, ייון

לאחרונה חזרתי מחוף נאמוס במיקונוס יון. הייתי שם עם אשתי והילדים. מדובר בחופשה אידיאלית, קרובה, שמציעה לתייר הרבה טבע, ים, שמש, פאר ואוכל טוב. יש במיקונוס הרבה מאוד יאכטות פאר שעוגנות במקום ומגיעים לכאן עשירים מכל העולם וגם הרבה אנשי עסקים ישראליים.

אבי זיתוני במיקונוס/ צילום: אלבום פרטי
 אבי זיתוני במיקונוס/ צילום: אלבום פרטי