למכירה מבנק, עם נוף לים: וילה בהרצליה ב-50 מ' שקל

כונס נכסים מטעם בנק הפועלים צפוי להציע את הווילה למכירה, בשל חוב כספי של איש העסקים הבלגי מישל תמן • על פי הערכות, שווי הוילה בסביבות 50 מיליון שקל

 

הווילה ברח' גלי תכלת./ צילום: איל יצהר
הווילה ברח' גלי תכלת./ צילום: איל יצהר

בנק הפועלים מציע למכירה ווילה מפוארת ברחוב היקר בישראל. בימים הקרובים צפוי כונס נכסים מטעם הבנק לפרסם מודעה שקוראת להציע הצעות לרכישת וילה מפוארת ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, שבבעלות איש העסקים הבלגי מישל פייר סלומון תמן. הווילה, שתוצע למכירה בשל חוב כספי לבנק, מצויה ברחוב גלי תכלת שנחשב לרחוב היקר בישראל, וממוקמת במס' 13, מול בית השגריר האמריקאי, ובסמוך לביתו של איש העסקים טדי שגיא. לדברי מומחי נדל"ן באזור, שווי הוילה נע סביב 50 מיליון שקל.

הווילה בנויה על שני מגרשים בשטח כולל של דונם וחצי. על מגרש אחד בן דונם הוקמה הווילה עצמה, הכוללת שני מפלסים, בשטח בנוי של 500 מ"ר, ועל המגרש השני בשטח חצי דונם, הוקמה בריכת שחייה. יש לציין כי המגרש שעליו בנויה הווילה פונה לרחוב גלי תכלת, בעוד המגרש שעליו נבנתה בריכת השחייה פונה לרחוב המעפילים, וממוקם טופוגרפית גבוה מהמגרש שעליו בנויה הווילה.

תמן נקלע כאמור לקשיים כלכליים וחדל לשלם את תשלומי ההלוואה שנטל מבנק הפועלים. חובותיו לבנק הגיעו לסכום של למעלה מ-50 מיליון שקל ובחודש ינואר השנה הגיע להסדר עם הבנק לפירעון חובו. למרות החתימה על ההסדר, תמן לא פרע אפילו את התשלום הראשון שהתחייב לשלם. לאחר מספר התראות הפעיל הבנק את הסעיף בהסדר המורה כי ניתן לחדש את הליכי ההוצאה לפועל.

בחודש אפריל האחרון קיבלה רשמת רשות האכיפה והגבייה, קרן בקשי, את בקשת הבנק, ומינתה את עו"ד מור נרדיה ממשרד לוי טילר לתפקיד כונס הנכסים למימוש הווילה. תמן הגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה למנות כונס נכסים לבית משפט השלום בתל אביב, שנדחתה לאחרונה על ידי השופט משה סובול.

תמן הוא איש עסקים יהודי שממתגורר בבריסל. בבקשה לרשות ערעור שהגיש עו"ד יגאל הרר, המייצג את תמן, נטען כי ההלוואה נלקחה מבנק הפועלים לפני כעשור לטובת רכישה ובנייה של בית נוסף בהרצליה פיתוח, ברחוב שלומציון המלכה 12, שיועד לשמש את בתו של תמן שתכננה לעלות לארץ. כבטוחה להלוואה נרשמה משכנתא לטובת הבנק על הווילה בגלי תכלת.

עו"ד הרר טען כי בפרויקט הבנייה של הבית החדש בשלומציון המלכה נתגלעו קשיים ומחלוקות עם הקבלן האחראי, שהובילו להליכים משפטיים ממושכים ולקשיים תזרימיים. עוד נטען בבקשה כי הקשחת כללי רגולציה בישראל הקשתה על תמן להעביר כספים מבלגיה לארץ לטובת תשלום ההלוואה. עוד נטען כי התוכנית המקורית של תמן הייתה לשלם את כספי הלוואה מדמי השכירות שיקבל עבור השכרת הבית החדש, אך זו כשלה, מאחר שהבנייה טרם הושלמה.