מאסק: במגעים עם גולדמן זאקס כדי להפוך את טסלה לפרטית

מייסד ומנכ"ל טסלה צייץ אתמול כי בנק ההשקעות וחברת ההשקעות סילבר לייק משמשים כיועצים פיננסיים לתהליך • בנוסף, מאסק אישר כי הקרן הריבונית הסעודית מעוניינת לממן את העסקה

אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס
אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס

מייסד ומנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ אתמול כי הוא עובד עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס וחברת ההשקעות סילבר לייק כדי למממש את תוכניתו להפוך את טסלה לפרטית. מאסק צייץ ששני הגופים משמשים כיועצים פיננסיים. כמו כן, הוא ציין שורה של יועצים משפטיים שעוזרים לתהליך. 

שבוע שעבר פרסם מאסק בחשבון הטוויטר הפרטי שלו ציוץ לפיו הוא שוקל להוציא את טסלה מהמסחר בבורסת נאסד"ק לפי שווי של 420 דולר למניה (כשהמסחר נע סביב 370 דולר למניה לפני פרסום הציוץ). הוא ציין גם שהמימון למהלך מובטח, אך לא פירט כיצד הוא יעשה זאת ומי יממן את רכישת המניות.

אתמול דווח ברויטרס כי כרגע בסילבר לייק לא מתכוונים להשתתף במימון רכישת המניות. 

אפשרות אחת למימון רכישת המניות שעלתה בשבוע שעבר היא הקרן ההון הריבונית של סעודיה, שאליה מאסק פנה בעבר כדי להוציא את העסקה לפועל. אתמול מאסק אישר זאת בבלוג שלו. כך, הוא כתב כי "בשנתיים האחרונות הקרן הסעודית פנתה אליי מספר רב של פעמים במטרה להפוך את טסלה לפרטית. לאחרונה, אחרי שהקרן קנתה כמעט 5% ממניות טסלה דרך הבורסה, הם יצרו קשר כדי לארגן פגישה נוספת. הפגישה נערכה ב-31 ביולי, ואני עזבתי את הפגישה ללא ספק שהעסקה יכולה להיסגר".