איכות השלטון למנדלבליט וניצן: קבלו החלטה בעניין אריה דרעי

לטענת התנועה, "בכדי שהציבור יוכל לממש בצורה הטובה ביותר את זכות הבחירה שלו, עליו לדעת האם דרעי צפוי לעמוד לדין פלילי או לא, זאת בשל ההשלכות הרבות שעלולות להיות למצב בו שר בממשלה עומד לדין פלילי"

שר הפנים אריה דרעי / צילום:תמר מצפי
שר הפנים אריה דרעי / צילום:תמר מצפי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בדרישה כי יקבלו כבר בימים הקרובים החלטה האם יש להגיש כתב אישום נגד שר הפנים, אריה דרעי. "בכדי שהציבור יוכל לממש בצורה הטובה ביותר את זכות הבחירה שלו, עליו לדעת האם דרעי צפוי לעמוד לדין פלילי או לא, זאת בשל ההשלכות הרבות שעלולות להיות למצב בו שר בממשלה עומד לדין פלילי", כתבה התנועה.

דרעי, שבנוסף על משרד הפנים עומד גם בראש תיק פיתוח הגליל, הנגב והפריפריה, נחקר בחשד לביצוע עבירות מס ועבירות שוחד, כבר יותר משנה וחצי. שר הפנים, שהורשע בעבר בשוחד וריצה עונש מאסר, נחקר בחודשים האחרונים פעמים רבות במשרדי יחידת להב-433 של המשטרה. דרעי חשוד בכמה פרשיות, שבחלקן מעורבת גם אשתו, יפה דרעי. השניים מכחישים את החשדות נגדם.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי החשדות לביצוע עבירות מס נגד דרעי הולכים ומתבססים. זאת, בזמן שהחשד שדרעי קיבל כספים בניגוד לחוק, באמצעות תרומות שקיבלו עמותות שבראשן עמדה רעייתו יפה דרעי, לא התבסס בינתיים בראיות, לפחות לא בשלב זה.