סכנה לפתיחת הלימודים? ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה

ארגון המורים מאיים להשבית את בתי הספר התיכוניים בשל אי הפעלת עוז לתמורה בבתי הספר בחינוך המיוחד, במפתנים ובבתי הספר הכנסייתים: "איבדנו אמון שהבעיה תיפתר בדרכי נועם"

חוזרים לבית הספר / צילום: תמר מצפי
חוזרים לבית הספר / צילום: תמר מצפי

שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים, ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה במערכת החינוך העל יסודית בישראל בשל אי הפעלת רפורמת עוז לתמורה בבתי הספר בחינוך המיוחד, במפתנים ובבתי הספר הכנסייתיים. לפני כמה חודשים חתם הארגון על הסכם שכר חדש שבו התחייב שלא לשבות במשך תקופת ההסכם. עם זאת, החתימה על ההסכם התעכבה בשל חילוקי דעות לגבי השאלה אם מותר לארגון המורעם להשבית על נושאים אחרים. לא מן הנמנע שהנושא יעורר שוב חילוקי דעות ובסוף מי שיכריע יהיה בית הדין לעבודה.

"מזה 7 שנים שרפורמת עוז לתמורה מופעלת בחינוך המוכר שאינו רשמי וכל שלבי ההתקדמות של הרפורמה הסתיימו מזמן. למרות זאת, הרפורמה אינה מופעלת בבתי הספר בחינוך המיוחד, במפתנים ובבתי הספר הכנסייתיים בחינוך המוכר שאינו רשמי", כך לפי מכתב שכתב יו"ר הארגון רן ארז נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון.

בארגון ציינו כי מנכ"לי משרד החינוך בעבר והמנכ"ל הנוכחי שמואל אבואב לא טיפלו בנושא, למרות הפניות שלהם.

"יש בכך לא רק הפרת הסכם הרפורמה, אלא גם פגיעה במורים ובתלמידים וזאת דווקא בחינוך המיוחד ובמפתנים, שם כל כך זקוקים לרפורמה זו", הוסיף ארז.

ארז כתב עוד כי איבד את האמון בכך שהבעיה תיפתר בדרכי נועם, ולכן הם מכרעזים סכסוך עבודה.