נחתם ההסכם לביטוח סיעודי בין קופת החולים מכבי להפניקס

לפני יותר משבועיים נודע כי חברת הפניקס זכתה גם במכרז הביטוח הסיעודי לחברי קופ"ח כללית, שם עדיין לא התבהרה התמונה • מינוי נוסף לחטיבת ההשקעות של כלל ביטוח: איתי מוקוטוב ימונה למנהל השקעות הנוסטרו

קופ"ח מכבי / צילום: תמר מצפי
קופ"ח מכבי / צילום: תמר מצפי

מכבי שירותי בריאות וחברת הביטוח הפניקס חתמו היום על העסקה לביטוח סיעודי של חברי קופת החולים השנייה בגודלה בישראל על ידי חברת הביטוח שנמצאת בשליטת קבוצת דלק . זאת, יותר משבועיים לאחר שנודע כי קבוצת הביטוח הפניקס , שבניהולו של אייל לפידות, זכתה במכרזי הביטוח הסיעודי של מכבי שירותי בריאות, בניהולו של רן סער, וגם במכרז של שירותי בריאות כללית. עם זאת, כבר במועד הזכייה דווח שבכוונתה של הפניקס לבחור בחברי מכבי.

בעקבות זכייתה במכרז והחתימה על ההסכם, הפניקס תחליף בקרוב את כלל ביטוח, כחברת שמטפלת בניהול וסילוק תביעות המבוטחים בפוליסה לחברי מכבי, "לרבות צירוף מבוטחים חדשים לפוליסה". כמו כן, הפניקס תנהל את קרן המבוטחים של חברי מכבי לטובת הביטוח הסיעודי, שהיקפה עומד על כ-3 מיליארד שקל. משך ההתקשרות בין הצדדים הינו לחמש שנים החל מתחילת 2019, כאשר הצדדים רשאים להאריך את ההתקשרות לעד שלוש שנים נוספות.

מדובר בביטוח סיעודי לכ-1.35 מיליון איש, מתוך כ-2.2 מיליון חברים בקופה שאותה מנהל סער, כאשר היקף הפרמיות הכולל יעמוד על כ-4.7 מיליארד שקל בחמש השנים. בהתאם לכללי הכרז, שנקבעו על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הפניקס ביטוח תישא ב-20% מהסיכון בעוד שהיתר יהיה על "כתפי" המבוטחים, דרך קרן המבוטחים. בהתאם לכך הפניקס תהיה זכאית לכ-20% מהפרמיות כאמור. מי שאחראית על ההתקשרות מהצד של הפניקס היא דפנה שפירא, משנה למנכ"ל ומנהלת אגף הבריאות בחברה.

ומה לגבי הכללית? ההצעה השנייה בטיבה בכללית, אחרי זו של הפניקס שבחרה הפניקס, היא של המבטחת הנוכחית, הראל. ואולם, הצדדים טרם סיכמו את העסקה וזאת מאחר ובכללית ניצבים בפני בעיה: כיצד להסביר לחברי הקופה כי ישלמו יותר עבור הביטוח הסיעודי, ביחס להצעת הפניקס שאינה על הפרק עוד, וביחס למצב במכבי. לפי שעה טרם התקבלה הכרעה בנושא אצל הכללית.

אפרופו כלל ביטוח, שביטחה בביטוח הסיעודי את חברי מכבי במשך 10 שנים: היום נודע כי איתי מוקוטוב, ששימש ב-10 השנים האחרונות מנכ"ל חברת אראקאמבה ישראל, ימונה למנהל השקעות הנוסטרו בחטיבת ההשקעות של כלל ביטוח.