עיכוב תשובת המדינה לבג"ץ החלב של תנובה: "כחלון בחו"ל"

פרקליטות המדינה הייתה אמורה להגיב לבג"ץ של תנובה אתמול, אך כעת היא ביקשה הארכה נוספת עד ה-13 בספטמבר

שר האוצר, משה כחלון / צילום: איל יצהר
שר האוצר, משה כחלון / צילום: איל יצהר

תשובת המדינה לבג"ץ תנובה נגד שר האוצר משה כחלון בסוגיית עדכון מחירי החלב שבפיקוח מעוכבת פעם נוספת, והפעם "עד ששר האוצר ישוב מחו"ל". השבוע הייתה אמורה להיות מוגשת לבית המשפט תגובתו של שר האוצר לעתירה של חברת תנובה בסוגיית מוצר החלב המפוקחים.

המועד המקורי להגשת התגובה היה מתוכנן ליום שני השבוע, אלא שבפרקליטות המדינה, המייצגת את האוצר, ביקשו הארכה עד אתמול (ד'). היום מתברר כי פרקליטות המדינה הגישה בקשה לדחייה נוספת, עד ה-13 בספטמבר וזאת משום ששר האוצר נמצא בחו"ל, והיועמ"ש צפוי להיפגש עמו "מיד אחר שובו" לצורך "ליבון העניין הנדון בעתירה".

עו"ד רועי בלכר, בא כוחם של העותרים, מסר לפרקליטות "מסכימים לארכה, ובלבד שמועד הדיון יוותר על כנו" - כלומר לכל המאוחר ב-20 בספטמבר.

תנובה עתרה לבג"ץ בתחילת יולי בדרישה כי בית המשפט יורה לשר האוצר לחתום על צו עדכון מחירי מוצרים החלב המפוקחים, שמבקש לייקר אותם לאור עליית מחיר החלב הגולמי, כפי שהמליצה ועדת המחירים של משרד האוצר והחקלאות. "הימנעות משרד האוצר מחתימה על צו המחיר מפרה את הוראות החוק", טענה תנובה. במקביל הוגשה עתירה נוספת שהגישה מחלבת טרה (שבבעלות החברה המרכזית) שעוסקת באיזון בין מחיר החלב הגולמי לבין מחירי החלב מהפקוחים, שהופנתה כלפי הרפתנים, ולא נגד שר האוצר.