פתאל מסכמת רבעון חזק: שיפור של 51% ברווח הנקי

התחזקות שערי הדולר והאירו מול השקל, המשך הרחבת מספר המלונות בתיק הנכסים של החברה ושיפור הכנסות במלונות קיימים הקפיצו את הרווח הנקי של חברת המלונות פתאל החזקות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה

התחזקות שערי הדולר והאירו מול השקל, המשך הרחבת מספר המלונות בתיק הנכסים של החברה ושיפור הכנסות במלונות קיימים, הקפיצו את הרווח הנקי של חברת המלונות פתאל החזקות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה. פתאל דיווחה הבוקר כי הרווח התפעולי שלה גדל ברבעון האחרון ב-63% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-162 מיליון שקל, וברווח הנקי נרשמה עלייה של 51% והוא הגיע לכ-94.7 מיליון שקל. בשורה העליונה הציגה פתאל צמיחה של 33% בהכנסות לכ-854 מיליון שקל.

פתאל החזקות - תוצאות רבעון שני
 פתאל החזקות - תוצאות רבעון שני

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 41% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-1.5 מיליארד שקל, עלייה של 40% ברווח התפעולי לכ-161 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי רשם עלייה מתונה של 3.6% והסתכם בכ-71 מיליון שקל. זאת,  בין השאר בעקבות גידול של כ-31 מיליון שקל בהוצאות המימון של החברה. מניית פתאל  נסחרת היום בעליות. מאז שהצטרפה לבורסה בחודש פברואר השנה, עת גייסה כ-500 מיליון שקל לפי שווי של 4.5 מיליארד שקל "אחרי הכסף", רשמה המניה עלייה של 30% ושווי החברה הגיע לכ-5.8 מיליארד שקל.

הדוחות מתפרסמים לאחר שבימים האחרונים דיווחה פתאל על המשך הרחבת הפורטפוליו שלה באירופה. בתחילת השבוע הודיעה החברה על הסכם לרכישת מלון, חלקה פנויה וחלקה סמוכה נוספת שעליה מבנה מגורים בעיר אדינבורו בכ-52 מיליון ליש"ט (לא כולל מסים). קודם לכן, ביום חמישי שעבר הודיעה החברה כי השלימה את העסקה לרכישת מלוא הון המניות של חברת החזקות הולנדית המחזיקה בזכויות בעלות, ניהול והשכרה של 13 בתי מלון מרשת APOLLO בהולנד בתמורה לכ-153 מיליון אירו.

רשת מלונות פתאל הוקמה על ידי דוד פתאל (מחזיק בכ-63.6%) בשנת 1999 והיא מתמחה בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ובאירופה, וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ-36 אלף חדרים ב-186 בתי מלון ב-17 מדינות. בישראל מונה הרשת 40 מלונות, מתוכם 23 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ו-6 בניהול. באירופה כוללת הרשת כיום 146 בתי מלון (מרביתם בגרמניה ובבריטניה), מתוכם 52 בבעלות מלאה או חלקית, 89 בשכירות ו-5 בניהול.