עוד מכסים בדרך? המו"מ בין ארה"ב לסין הסתיים ללא תוצאות

אם לא תחול פריצת דרך במגעים בין שתי המדינות בשבועות הקרובים עשויה ארה"ב עד סוף חודש ספטמבר להטיל מכסי מגן על שורת מוצרים סיניים נוספת בשווי כולל של 200 מיליארד דולר - כמחצית מסך הייבוא הסיני לארה"ב

מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק
מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק

סבב נוסף של שיחות בנושאי סחר בין נציגי ארה"ב וסין הסתיים הלילה ללא תוצאות. כך הודיעה דוברת הבית הלבן לינדסי וולטרס בתדרוך לעיתונאים. 

השיחות, שנערכו במשך יומיים, הגיעו לאחר שמוקדם יותר השבוע הטילה ארה"ב מכסי מגן על שורה נוספת של מוצרים סיניים ששוויים הכולל 16 מיליארד דולר, לאחר שקודם לכן הטילה מכסי מגן על מוצרים סיניים ששוויים הכולל 34 מיליארד דולר.

אם לא תחול פריצת דרך במגעים בין שתי המדינות בשבועות הקרובים עשויה ארה"ב עד סוף חודש ספטמבר להטיל מכסי מגן על שורת מוצרים סיניים נוספת בשווי כולל של 200 מיליארד דולר - כמחצית מסך הייבוא הסיני לארה"ב.

בארה"ב טוענים, בין השאר, כי על סין למנוע הפרה שיטתית של זכויות יוצרים ולהגן על מידע שמחזיקות חברות אמריקאיות מפני גניבה או העתקה של חברות סיניות. 

בהודעה מטעם משרד המסחר הסיני נמסר הבוקר כי השיחות התנהלו בצורה "כנה וגלויה" והם היו "מועילות". עוד נאמר בהודעה כי הצדדים ימשיכו לנהל מגעים בנוגע לצעדים הבאים במו"מ.