ח״כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) לא תתמודד על ראשות ת"א

בפוסט שכתבה הסבירה כי היא נשארת בכנסת כדי "להילחם על החיים שלנו ועל העתיד שלנו ועל הפנים של המדינה"

סתיו שפיר / צילום: שלומי יוסף
סתיו שפיר / צילום: שלומי יוסף

ח"כ שפיר כתבה הערב כי החליטה שלא להתמודד לראשות עירית תל אביב. לדבריה, היא שקלה את הנושא ברצינות וראתה בבחירות לראשות העיר "הזדמנות נדירה להשלים את המהפכה שהתחלנו לפני שבע שנים ברחובות, כשצעדנו וצעקנו יחד "צדק חברתי", והמשכתי בכנסת, עם חקיקת חוק השכירות - החוק הראשון זה עשרות שנים שנועד להגן על שוכרי הדירות בישראל."

שפיר כתבה בפוסט ארוך, שתקציב העיריה - העומד מעל ל 6 מיליארד - הוא גדול בהרבה ממשרדי הממשלה. "עם הכסף הזה אפשר לדאוג לדיור בר-השגה, לפקח על מכירי השכירות, לטפל בקשיים הבלתי נסבלים של השכונות שסביב התחנה המרכזית, לפתח תחבורה ציבורית מצויינת שתשרת את כלל התושבים - גם בשבת", אבל היא הוסיפה "אני לא רצה".

שפיר ציינה שהמדינה נמצאת במצב חירום, "עשרות מתנחלים תקפו השבוע שישה פעילי שמאל, בעטו בהם והיכו אותם עד שפונו באמבולנס לבית החולים. שלושה ישראלים הותקפו שלשום בחוף הים במקלות ובסכינים - רק כי הם ערבים. תושבי הנגב חיים בחרדת שריפות, שיגורים ואזעקות, כי אף אחד בממשלה הזו לא חושב שהגיע הזמן לקחת יוזמה ולהביא פתרון אמיתי וארוך-טווח לסכסוך בינינו לבין הפלסטינים. השבוע פורסם שמחירי הדירות עלו שוב, גם שיעורי האבטלה, ומוצרי המזון התייקרו, לקראת החגים".

לדבריה, ממשלת ישראל עסוקה בלרדוף אחרי אמנים, אקדמאים, עיתונאים, עמותות, שופטים. "נתניהו שקוע עד צוואר בחקירות וממשיך להפיץ את המסר היחיד שלו: שנאה".

היא ממשיכה ומפרטת את המצב של המדינה ומסקנתה היא שעליה להישאר בכנסת "להילחם על החיים שלנו ועל העתיד שלנו ועל הפנים של המדינה".

עם הודעתה של שפיר ירדה מהפרק אופציית צירוף הכוחות בין מיטל להבי (מרצ) המתמודדת על ראשות העיר, לאסף הראל וציפי ברנד, קבוצות ששפיר ניהלה עמם מגעים בשבועות האחרונים כדי לבחון את האפשרות לרכז מאמץ נגד חולדאי.

ראש העיר מזה 20 שנה, חולדאי נחשב למוביל את המירוץ לראשות העיר, אולם השאלה הגדולה היא אם הוא יעבור את ה 40% בסיבוב הראשון או שיאלץ להתמודד מול מישהו מן המתמודדים האחרים בסיבוב נוסף. סגנו של חולדאי מתמודד אף הוא על ראשות העיר.

הפוסט של ח"כ שפיר: