סטארט-אפ קנאביס ישראלי גייס דרך הרשת מ-500 משקיעים

המיזם אינוקאן פארמה מפתח תרופות למחלות עור המשלבות חומרים המופקים מצמח הקנביס • מדובר בגיוס הון יוצא דופן, וככל הידוע גם ראשון מסוגו בישראל

קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק

הסטארט-אפ הישראלי אינוקאן פארמה, המפתח תרופות למחלות עור המשלבות חומרים המופקים מצמח הקנביס, הודיע היום (א') על השלמת גיוס הון של 3 מיליון שקל - מעט יותר מ-800 אלף דולר. מאחורי החברה עומדים מנכ"ל טבע ישראל לשעבר רון מירון המכהן כיו"ר, המנכ"לית איריס בינקוביץ, ויורם דרוקר ממייסדי בריינסטורם ופלוריסטם.

בעוד שלא מדובר בסכום גבוה, מדובר בגיוס הון יוצא דופן, וככל הידוע גם ראשון מסוגו בישראל. מאחוריו לא עומדות קרנות הון סיכון, או מספר אנג'לים, אלא כ-500 משקיעים - שרכשו מניות בחברה דרך פלטפורמת מימון ההמונים פיפלביז.

מדובר במסלול המכונה "רכז הצעה", שהוגדר בידי רשות ניירות ערך ונכנס לתוקף בסוף השנה שעברה . בעבר יכלו החברות להציע את מניותיהן ללא תשקיף למספר מוגבל של עד 35 משקיעים "פשוטים", ולמספר בלתי מוגבל של משקיעים "מתוחכמים", בעלי הון עצמי נזיל של 8 מיליון שקל או הכנסה שנתית של 1.2 מיליון.

אלא שהחל מ-26 בדצמבר, בעקבות תיקון החוק לניירות ערך, החברות יכולות לגייס הון תמורת מניותיהן ללא הגבלה של מספר המשקיעים, וכן ללא צורך בהכנסה מינימלית. ההשקעות בדרך זו ירוכזו דרך פלטפורמת השקעות המונים מורשית, שתפקידה להפוך את העסקאות לשקופות עבור ציבור המשקיעים הרחב, ללא תשקיף. סכום ההשקעה המינימלי הוא 1,000 שקל.

אינוקאן הודיעה על הקמתה בראשית החודש שעבר, ואז גם יצאה לגיוס ההמונים. היא מפתחת תרופות למחלות עור המשלבות בין תרופות קלאסיות לבין חומרים המופקים מצמח הקנאביס. המטרה היא להעביר את המוצרים המוגמרים רגולציה כתרופה, אולם דרך מסלול מקוצר המיועד למוצרים דרמטולוגיים (לעור) ללא מרשם.