דיווח: לוחמי מג"ב סיכלו ניסיון פיגוע בביהמ"ש הצבאי שומרון

עפ"י הדיווח, לוחמי משמר הגבול סיכלו הבוקר מה שנראה כמו ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי שומרון בסאלם שבחטמ"ר מנשה • הלוחמים עצרו בכניסה לבית המשפט שני נערים פלסטינים, שבשקיות אותן נשאו עמם התגלו ככל הנראה 3 מטענים

מטעני חבלה - ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי שומרון בחטמ"ר מנשה / צילום: דוברות המשטרה
מטעני חבלה - ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי שומרון בחטמ"ר מנשה / צילום: דוברות המשטרה

מדיווח ראשוני שהתקבל לפני זמן קצר עולה כי לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל סיכלו הבוקר (ה') מה שנראה כמו ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי שומרון בסאלם (ליד צומת מגידו) שבחטמ"ר מנשה.

הלוחמים עצרו בכניסה לבית המשפט שני נערים פלסטינים, שבשקיות אותן נשאו עמם התגלו ככל הנראה 3 מטענים.

הכניסה לבית המשפט סגורה, וחבלן נמצא במקום.

בית המשפט הצבאי שומרון מהווה ערכאה ראשונה של בתי המשפט בשומרון, בדומה לבית משפט יהודה, היושב בקריית המשפט שבמחנה עופר ליד גבעת זאב.

ממידע שנמסר ל"גלובס" עולה כי אין זו הפעם הראשונה בה נעשה ניסיון לבצע פיגוע בבית משפט זה. מקרים כאלה התרחשו מספר פעמים בשנים האחרונות, כאשר רק בחודשים דצמבר 2017, פברואר 2018 ומארס 2018 נעשו 4 ניסיונות פיגוע דומים.

בניסיונות הפיגוע שהתבצעו בבית המשפט וסוכלו, נתקלו כוחות מג"ב בעיקר בנערים פלסטינים, הנשלחים לרוב (כך לפי מג"ב) על-ידי גורם שלישי, על-מנת שיבצעו את הפיגוע. אותו גורם מצייד את הנערים במטענים ונותן להם הוראות והדרכה כיצד ואיך לחדור לבית המשפט.

עוד נמסר ל"גלובס" כי ההיסטוריה מלמדת שבית המשפט שומרון הוא יעד לפגיעה. זאת, בין השאר, בגלל כוח מג"ב שמוצב במקום, המאבטח את בית המשפט סביב השעון, וגם בגלל שבית המשפט מהווה סמל שלטון, וכל פגיעה בו היא בעלת משמעות יתרה מבחינת המפגעים.