שחיקת הרווחים במגזר הביטחוני העבירה את אימקו להפסדים

ירידה של כ-80% ברווח הגולמי, שהציגה חברת התעשייה בסיכומה של המחצית הראשונה של 2018, העבירה אותה להפסד של יותר מ-6 מיליון שקל בתקופה • התוצאות הכספיות לא הותירו את המשקיעים אדישים, ומניית החברה צנחה ב-8% ביום חמישי האחרון

כיפת ברזל / צילום: שאול גולן
כיפת ברזל / צילום: שאול גולן

צלילה של כ-80% ברווח הגולמי, שהציגה חברת התעשייה אימקו  בסיכומה של המחצית הראשונה של 2018, והעבירה אותה להפסד של יותר מ-6 מיליון שקל בתקופה, לא הותירה את המשקיעים אדישים, והם שלחו את מנייתה לצלילה יומית של כ-8% ביום חמישי האחרון.

מתחת לרדאר: מה ניסו להסתיר החברות שחיכו לרגע האחרון עם פרסום הדוחות

הירידה החדה האחרונה במניית אימקו השלימה לה צניחה של כ-40% מתחילת השנה, לשווי חברה נוכחי של כ-50 מיליון שקל בבורסת ת"א.

בשורה העליונה, החברה, שנמצאת בשליטת משפחת יקיר, שמרה על יציבות בחלק הראשון של השנה (מפרסמת דוחות כספיים פעם במחצית), עם הכנסות של כ-64 מיליון שקל. ואולם כאמור, הרווח הגולמי צלל בשיעור דו-ספרתי חד והסתכם בפחות מ-3 מיליון שקל, והוביל להפסד תפעולי של קרוב ל-8 מיליון שקל.

אימקו עוסקת בפיתוח, תכנון ושיווק מוצרים בתחום האלקטרוניקה, אלקטרו-מכניקה ומכניקה, בעיקר ליישומים צבאיים, ובסיכום המחצית עדכנה על הפרשות חד-פעמיות בהיקף של קרוב ל-7 מיליון שקל, "בגין ירידת ערך מלאי והוצאות פיתוח ותיקונים".

לצד זאת, דיווחה אימקו על ירידה ברווח הגולמי של חברת הבת ניר אור, המוחזקת על ידה במלואה, ואשר עוסקת עבורה בפיתוח, ייצור והרכבת מוצרים אלקטרוניים (לרבות תמיכת תוכנה) ואלקטרו-מכניים בתחום הביטחוני.

את פעילותה מחלקת אימקו לשלושה מגזרים, העיקרי שבהם - ביטחוני בישראל - אחראי על עיקר הכנסותיה (כ-65%), ובסיכום מחצית השנה, לצד שחיקה של 9% בהכנסות המגזר, היה אחראי לעיקר הנזק בשורה התחתונה, עם הפסד תפעולי של כ-10 מיליון שקל, אחרי רווח תפעולי של 700 אלף שקל במחצית המקבילה.

פעילות המגזר הביטחוני בארה"ב של אימקו נותרה יציבה, עם הכנסות של 12 מיליון שקל ורווח תפעולי של פחות מ-2 מיליון שקל. מגזר הפעילות האזרחי של החברה היווה את נקודת האור, שם ההכנסות קפצו ב-65% והתקרבו ל-11 מיליון שקל, לצד רווח תפעולי של כ-300 אלף שקל, לעומת שורה מאוזנת במחצית המקבילה.

ההרעה בתוצאות אימקו במחצית הראשונה מגיעה אחרי שאת שנת 2017 כולה סיכמה בהפסד של כ-800 אלף שקל, שהגיע אחרי שנתיים חיוביות (2015-2016), שבסיכומן הציגה אימקו רווח נקי של 4-5 מיליון שקל בכל שנה.

מנכ"ל החברה הוא מיכאל מייקסנר, שמונה לתפקיד באפריל האחרון לאחר התפטרות המנכ"ל, הקודם דוד פיינר, והיו"ר הוא שלום קורן.