השביתה הופסקה: שנת הלימודים במעונות היום תיפתח הבוקר

השביתה במעונות היום הופסקה לאחר שראשי הארגונים הודיעו הבוקר כי בתום משא ומתן לילי ארוך הגיעו יחד עם משרד האוצר להסכם לשיפור מצב החינוך בגיל הרך ולרווחתן של המטפלות • יקבלו תוספת למענקי החג בסך של 1,500 שקל בחגי תשרי, ו-1,500 שקל נוספים בחג הפסח

חיים כץ / צילום: תמר מצפי
חיים כץ / צילום: תמר מצפי

בהוראת שר האוצר משה כחלון, ובהובלת סגן שר האוצר, הרב איציק כהן, ובגיבוי שר העבודה והרווחה, מר חיים כץ, הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות (ב') משרדי האוצר והעבודה והרווחה, יחד עם הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים, להסכמות בדבר פתיחתה התקנית של שנת הלימודים במעונות היום המפוקחים לטובת ציבור ההורים, הילדים והמטפלות.

בתוך כך, הוסכם כי מטפלות וצוות המעון יקבלו תוספת למענקי החג בסך של 1,500 שקל בחגי תשרי, ו-1,500 שקל נוספים בחג הפסח. משרד האוצר והארגונים יממנו את מענק חג הפסח באופן שווה. בנוסף, לשם בחינת ושיפור מערך מעונות היום, תוקם ועדה ממשלתית בראשות הממונה על זרוע העבודה, שתבחן, בין היתר, את נושא התקינה במעונות היום. במקביל הארגונים יגדילו את היקף המטפלות המוכשרות והמוסמכות. בנוסף, הארגונים יקבלו תקצוב ייעודי לטובת סיוע לצוותי המעונות שיאפשר למטפלות להתמקד בעבודה החינוכית טיפולית במעונות.

בנוסף, תוקם ועדה ממשלתית לשיפור ובחינת המצב במעונות היום המפוקחים. הוועדה תוקם מכוח החלטת ממשלה ייעודית לנושא, ובראש הוועדה יעמוד הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, וישתתפו בה נציגי אגף התקציבים ומשרד ראה"מ.

סמכויות הוועדה יהיו, בין היתר, יחס המטפלות אל מול הפעוטות שיהיה הנושא הראשון שייבחן על ידה; בחינת התעריף הקבוע כיום והתאמתו לנדרש; במידת הצורך, הצבעה על מקורות תקציביים ממשלתיים למימון המלצות הוועדה. הוועדה תגיש את המלצותיה לממשלה תוך קביעת יעדים לביצוע לא יאוחר מיום ה-30 באפריל 2019.

משרד העבודה והרווחה יבחן ויפעל לפישוט מנגנון ההכשרות המקצועיות, כך שהארגונים יפעלו להרחבת היקף המטפלות שיעברו הכשרה מקצועית, תוך ניצול מיטבי של תקציבי ההכשרה המקצועית שעומדים לטובת הנושא.

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר ויצו העולמית על סיום השביתה במעונות היום: " המאבק לקידום מעונות היום המפוקחים בישראל הוא מהחשובים והמוצדקים ביותר.

"ההישגים שהושגו הלילה יקדמו את מצבן של המטפלות בטווח המידי, אך עיקר חשיבותם בהתחייבות המדינה, לראשונה מזה עשרות שנים - לשיפור משמעותי במצב ענף מעונות היום ותקינת המטפלות, בתהליך ציבורי מחייב! אנו מודים להורים הרבים שתמכו ומאחלים לכולנו פתיחת שנה מוצלחת ומיטיבה".