פתוח, סגור, פתוח: סמסונג תחשוף סלולרי מתקפל

"לכל מכשיר, תכונה או המצאה צריכה להיות משמעות עבור הצרכן. כך שכשהצרכן יראה אותו, הוא יחשוב 'וואוו, זו הסיבה שסמסונג ייצרה את זה'", הסביר מנכ"ל חטיבת המובייל של החברה

די ג'יי קו, מנכ"ל חטיבת המובייל של סמסונג / צילום: רויטרס
די ג'יי קו, מנכ"ל חטיבת המובייל של סמסונג / צילום: רויטרס

ייתכן שסמסונג תחשוף דגם של טלפון סלולרי מתקפל שהיא מפתחת כבר השנה, במהלך כנס המפתחים של החברה שייערך בנובמבר. כך אמר מנכ"ל חטיבת המובייל של החברה, די.ג'יי קו בראיון ל-CNBC, אך לא פירט מתי המכשיר יהיה זמין לקנייה לאחר שייחשף. קו אמר כי תהליך הפיתוח של טלפון מתקפל הוא אמנם מורכב, אך החברה קרובה לסיומו.

לדבריו, סמסונג ערכה סקרים שהביאו למסקנה כי יש שוק למוצר כזה. הוא לא פירט כיצד המכשיר יעבוד, אך אמר כי החברה מתמקדת בהבדלת הטלפון המתקפל מטאבלט. "את רוב הפעולות ניתן לבצע כשהמכשיר מקופל, אבל כשצריך לצפות במשהו למשל, אפשר לפתוח אותו", הסביר במהלך תערוכת IFA בברלין בשבוע שעבר. "ועדיין, איזה יתרון המכשיר נותן על פני טאבלט כשהוא לא מקופל? ואם זו אותה חוויה, למה שהצרכנים יקנו אותו? לכל מכשיר, תכונה או המצאה צריכה להיות משמעות עבור הצרכן. כך שכשהצרכן יראה אותו, הוא יחשוב 'וואוו, זו הסיבה שסמסונג ייצרה את זה'" הוסיף. ביולי דווח בוול סטריט ג'ורנל כי עיצוב הטלפון המתקפל של סמסונג יכלול רק מסך אחד.

ברבעון השני של 2018 המכירות של מכשירי הסלולר של סמסונג הראו ירידה שנתית של 20%, והשקה של טלפון מתקפל עשויה לתרום לצמיחה של החטיבה, ולתת לסמסונג יתרון על מתחרותיה הגדולות וואווי ואפל. הדגם הייחודי גם עשוי לאפשר לחברה לגבות מחיר גבוה עבורו.

מתוך הבקשה לפטנט שהגישה סמסונג / /איור: סמסונג
 מתוך הבקשה לפטנט שהגישה סמסונג / /איור: סמסונג