איילון רוכשת 80% מבית דרום אפריקה ב-45.5 מיליון שקל

ההחזקה בבניין במתחם הבורסה ברמת-גן, הסמוך לבניין המטה של איילון, נרכשת ע"י קבוצת הביטוח איילון אחזקות מידי אלתירא נכסים, כחלק מהאסטרטגיה החדשה ליצור פורטפוליו נדל"ן מניב לקבוצה • 20% הנותרים בבניין יישארו בידי משפחת וולך

לאחר שבעל השליטה, לוי רחמני, העביר את הגה הניהול בקבוצת הביטוח איילון אחזקות הציבורית לידי היו"ר שלמה גרופמן, והאחרון הבהיר כי יכניס את הקבוצה לתחום ההשקעות בנדל"ן המניב, הודיעה היום (ג') קבוצת הביטוח כי היא רוכשת 80% מבניין "בית דרום אפריקה" ברמת-גן, בסכום של 45.5 מיליון שקל, המשקף לבניין שווי של כ-57 מיליון שקל.

את הבניין, שנמצא במתחם הבורסה ברמת-גן, סמוך לבניין המטה של איילון, רוכשת איילון אחזקות מידי אלתירא נכסים. 20% הנותרים בבניין יישארו בידי משפחת וולך.

"אנו מיישמים את האסטרטגיה עליה הצהרנו", אמר גרופמן, שהוסיף כי "המהלך יניב רווחים משמעותיים לחברה". הוא גם ציין כי "עסקה זו, כמו העסקאות העתידיות, תמונף בליווי בנקאי כמקובל, ועל ידי כך גם תגדיל את התשואה לנכס". בכוונת הקבוצה ליצור לעצמה זרוע נדל"ן מניב כמו גם זרוע לפעילות אשראי חוץ בנקאי.

עיקר הפעילות והשווי של קבוצת איילון אחזקות נזקף לאיילון חברה לביטוח, שבניהולו של אריק יוגב. בימים אלה עמלה צמרת הקבוצה על מציאת יו"ר חדש לאיילון ביטוח, במקומו של ישראל דוד שפרש לאחרונה, ועל מציאת מנכ"ל לאיילון אחזקות, במקומו של לוי רחמני שפרש לאחר יותר מ-40 שנה בתפקיד. על פי הערכות בחברה מחפשים אחר אנשים בעלי רקע ביטוחי.

בית דרום אפריקה נמצא ברחוב מנחם בגין 12 פינת רחוב הרקון 1 ברמת-גן, והוא כולל 6 קומות עיליות שמושכרות ברובן למשרדים, למעט קומת הקרקע המשמשת ברובה למסחר. נוסף על כך, יש בבניין חניון תחתי בן שלוש קומות. שטח הבניין הוא כ-8,000 מ"ר, כשמתוכו 4,235 מ"ר על-קרקעי ו-3,868 שטח תת-קרקעי. הבניין הוקם בראשית שנות ה-2000 ומאכלס, בין השאר, משרדי עורכי דין, רואי חשבון וחברות פיננסים.

בסביבתה של איילון מסבירים כי "בשנים האחרונות מצוי הבניין בתפוסה מלאה (מלבד החלפות לא תדירות של שוכרים), והוא צפוי להניב לחברה תשואה שנתית של כ-7%".

איילון אחזקות נסחרת לפי שווי של כ-418 מיליון שקל, לאחר שהשילה מתחילת השנה כ-36%, בין היתר, מאחר שהנפיקה מניות מוקדם יותר השנה בדיסקאונט על השוק, וגייסה אג"ח - שני המהלכים, לצורך התרחבות כאמור, וביצוע עסקאות מעין זו שהודיע עליה היום.

את איילון אחזקות ייצגו בעסקה עו"ד דור שחם ועו"ד אושרי ימין ממשרד המבורגר עברון, ואת המוכרת ייצגו עו"ד אשר (קוקי) רבינוביץ' ועו"ד אמיל גהורזם ממשרד א. רבינוביץ' ושות'.