נייס-ונד רוצה להנפיק באוסטרליה לפי שווי של עד 59 מיליון ש'

יצרנית המכונות לממכר משקאות קפואים מתכננת לגייס בהנפקה באוקטובר 5-7.5 מיליון דולר אוסטרלי, "לאחר שהבטיחה לעצמה תוכניות פיילוט עם לקוחות פוטנציאליים" • עם בעלי מניותיה של החברה נמנה קיבוץ שדות ים, שמחזיק ב-10.2% מהמניות, ששוויין לאחר ההנפקה יהיה 3.8 מיליון שקל

מכונות ממכר משקאות של Nice-Vend   / צילום: אתר החברה
מכונות ממכר משקאות של Nice-Vend / צילום: אתר החברה

חברה ישראלית נוספת שבאחרונה נודע כי היא נערכת להנפקה באוסטרליה היא Nice-vend, שצפויה להתחיל להיסחר בבורסה האוסטרלית בתחילת אוקטובר.

יצרנית מכונות הממכר האוטומטיות להכנת משקאות קפואים (ברד) מתכננת לגייס 5-7.5 מיליון דולר אוסטרלי (13.1-19.6 מיליון שקל) לפי שווי חברה של 20-22.5 מיליון דולר אוסטרלי, שהם 52-59 מיליון שקל.

במכתב למשקיעים הפוטנציאליים, שצורף לתשקיף, כתב מנכ"ל נייס-ונד, אהוד (אודי) קליר: "החברה נמצאת בתקופת מעבר מבטיחה במיוחד, לאחר שהבטיחה לעצמה מספר תוכניות פיילוט עם לקוחות פוטנציאליים בגדלים שונים ובשווקים שונים". הוא הוסיף שהסכום שיגויס בהנפקה ישמש בעיקר להמשך הצמיחה בארה"ב, אסיה-פסיפיק וישראל.

נייס-ונד הוקמה ב-2007, ובשנת 2017 הכנסותיה הסתכמו ב-1.6 מיליון דולר (אמריקאי) - צמיחה של 36.5% ביחס ל-2016, שגם היא הייתה שנת צמיחה מרשימה.

החברה אינה רווחית, וב-2017 היא רשמה איזון בשורת הרווח הגולמי, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלילי בסך 1.2 מיליון דולר והפסד נקי לפני מס בסך 1.3 מיליון דולר. בכל הפרמטרים, מדובר על צמצום ההפסד בהשוואה לשנים קודמות.

לפני ההנפקה, בקופת החברה יש כ-139 אלף דולר. התמורה מההנפקה תשמש את נייס-ונד להוצאות מכירות ושיווק, המשך הפיתוח והחזר הלוואות בסך 671 אלף דולר. מדובר בהלוואות שניתנו לה ממספר גורמים: Hillcroft Investment, טמפו משקאות, ליימן שליסל וכן ישראל רוזנטל ויהודה ניר, בעלי מניות בחברה.

הסכמים עם עיר הבה"דים וויסוצקי

בעלי המניות הבולטים בחברה כיום הם רוזנטל וניר, וכן קיבוץ שדות ים, שמחזיק ב-10.2% מהמניות. לאחר ההנפקה, שווי ההחזקה של שדות ים בחברה יעמוד על 3.8 מיליון שקל.

נזכיר שלקיבוץ יש החזקה משמעותית בהרבה במניות של חברה ציבורית נוספת: אבן קיסר שנסחרת בנאסד"ק בשווי 650 מיליון דולר, כששווי החזקת הקיבוץ הוא כ-217 מיליון דולר (יחד עם קרן טנא). בניגוד לאבן קיסר, נייס-ונד אינה ממוקמת בקיבוץ אלא פועלת דווקא מהוד השרון. עם זאת, בין הדירקטורים בה נמצאים נציגי הקיבוץ.

בחברה מועסקים כיום 14 עובדים, בראשות המנכ"ל קליר, שבעבר הקים את חברת נורמט שפעלה בשוק הקפה בישראל, ונרכשה על-ידי מי עדן ב-2006 תמורת 8.4 מיליון שקל.

לפי התשקיף, נייס-ונד חתמה הסכם להפעלת 100 מכונות לממכר משקאות בעיר הבה"דים של צה"ל שמוקמת בנגב, ויש לה גם שיתוף פעולה עם ויסוצקי.