לפיד: אנחנו חייבים לנצח לפני שהקיצוניים ישתלטו על המדינה

יו"ר תנועת יש עתיד ציין את הדברים באירוע הרמת כוסית של התנועה והוסיף כי הוא יכול להיכנס מחר בבוקר ללשכת ראש הממשלה ולהתחיל בתפקיד

יאיר לפיד באירוע הרמת הכוסית של יש עתיד / צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד באירוע הרמת הכוסית של יש עתיד / צילום: אלעד גוטמן

ח"כ יאיר לפיד דיבר הערב באירוע הרמת כוסית החג של יש עתיד ואמר "אנחנו חייבים לנצח את הבחירות כי הן המלחמה על הערכים של הרוב, על הדמוקרטיה שלנו, על השאלה אם הילדים שלנו ירצו לחיות פה".

לפיד הזהיר מפני השתלטות קיצוניים על המדינה. "חייבים לנצח לפני שהקיצוניים משתלטים על המדינה. הרוב במדינה מרגיש שאין לו מקום ושהוא מושתק. אני לא מוכן ש הקיצוניים יגדירו אותנו".

עוד אמר לפיד שהוא יכול להיכנס מחר בבוקר ללשכת ראש הממשלה ולהתחיל. "אנחנו ננהל את המדינה, ואנחנו ננהל אותה טוב יותר מהחבורה המושחתת והאינטרסנטית שמנהלת אותה היום". הוא פנה לנתניהו ואמר לו ""אני עומד לנצח אותך בבחירות הקרובות ולקחת ממך את ההגה ואת הנהגת המדינה".

"ראש ממשלה שהודיע שיש לו יעד אחד. מה היעד שלו? לא הפערים החברתיים, לא יוקר המחיה, לא שלטון החוק. היעד שלו זה 40 מנדטים. לא יהיו לך 40 מנדטים מר נתניהו, גם לא 30 מנדטים, זה בדיוק ההבדל ביננו לבין נתניהו. נתניהו מאמין שהדבר היחיד שחשוב זה מנדטים - אני מאמין שהדבר היחיד שחשוב הוא מה אתה עושה עם המנדטים! איך אתה משתמש בהם לטובת הילדים שלנו? מר נתניהו, אתה ראש ממשלה כבר עשר שנים למען השם, מה בדיוק עשית עם המנדטים שלך? חוץ מלהכנע לכל סחטנות, ולהפוך את לשכת ראש הממשלה למקום מושחת שבו כל אחד עושה קופה".