עובדי החינוכית לאוצר: להאריך מועד ההודעה על פרישה מרצון

התאריך האחרון להודעה על פרישה מרצון אמור להיות ב-7 בספטמבר, אך עובדי החינוכית סבורים כי בשלב זה אין בידיהם מספיק מידע שיאפשר להם לקבל החלטה מושכלת, זאת מאחר שטרם הסתיימו המכרזים שאמורים לקבוע מי מהם ייקלט בשורת תאגיד השידור

לוגו החינוכית
לוגו החינוכית

עובדי הטלוויזיה החינוכית מבקשים ממשרד האוצר להאריך את מועד ההודעה על פרישה מרצון של עובדי החינוכית. התאריך האחרון להודעה על פרישה מרצון אמור להיות ב-7 בספטמבר (יום שישי הקרוב), אך עובדי החינוכית סבורים כי בשלב זה אין בידיהם מספיק מידע לגבי אפשרויות התעסוקה שלהם באופן שיאפשר להם לקבל החלטה מושכלת, זאת מאחר שטרם הסתיים תהליך המכרזים שאמורים לקבוע מי מהם ייקלט בשורת תאגיד השידור הציבורי, ומשום שעדיין לא הוצאה להם מכסת המשרות המלאה שהחוק קבע כי התאגיד יציע להם.

במכתב ששלח דורון קרני, ממלא-מקום יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, למשרד האוצר, הוא מציין כי תאגיד השידור אמור להציע 40 משרות לעובדים ולקלוט אותם לשורותיו, אך עד עתה, 3 ימים לפני המועד, התאגיד טרם הודיע לעובדים שהגישו מועמדות אם התקבל, וגם לא הוצאו לעובדים מלוא המשרות שהתאגיד אמור היה להציע.

לטענת קרני, לוח הזמנים למרבית העובדים להחליט אם רצונם לפרוש הוא בלתי אפשרי, נוכח העובדה שעובד שירצה לעבוד בתאגיד ייאלץ לפרוש משרות המדינה.

עוד עולה מהמכתב כי בחינוכית מודאגים ממידע שהגיע אליהם, לפיו משרד האוצר מפרש את הסעיף העוסק בקליטת 40 עובדי חינוכית בתאגיד, כאילו מדובר בהצעת 40 משרות, ולא בקליטת חובה של 40 עובדים. ועד החינוכית מבהיר כי אם לא ייקלטו 40 עובדים, הוא לא יהסס לנקוט את האמצעים החוקיים העומדים לרשותו.

עותק מהמכתב שוגר גם למנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, לרבות בקשה להעביר לאנשי החינוכית עד מחר בבוקר את רשימת 40 עובדי החינוכית שייקלטו לעבודה בתאגיד ואת היקף משרותיהם, "על-מנת שנוכל לכלכל את המשך צעדנו בנוגע למחויבות התאגיד לקלוט לעבודה 40 מעובדי הטלוויזיה החינוכית". 

מ"כאן חינוכית" נמסר בתגובה: "כ-30 מכרזים עלו לאוויר, ואף הוארך מועד הגשת המועמדות לבקשת עובדי החינוכית. חלק מהמכרזים כוללים כמה תקנים לאותו תפקיד. התהליך בעיצומו ובסופו, על-פי חוק, ייקלטו 40 עובדי חינוכית בתאגיד, כאשר 6 עובדים כבר עברו את שלב הראיונות ונקלטו כאן".