שגריר ישראל החדש באיטליה: מכותבי ישראל היום דרור אידר

אידר אמור להיכנס לתפקיד בקיץ 2019 לאחר שיאושר המינוי בממשלה • היום גם תאשר הממשלה את מינוי ד"ר רון מלכא, איש שוק ההון, כשגריר ישראל בהודו כפי שפורסם ב"גלובס"

דרור אידר / צילום: עמי שומן
דרור אידר / צילום: עמי שומן

הפובליציסט וחוקר הספרות ד"ר דרור אידר מונה לתפקיד שגריר ישראל באיטליה. אידר הוא מבין הכותבים הראשונים של עיתון ישראל היום, הנמצא בבעלות המו"לים מרים ושלדון אדלסון, אשר הקימו את העיתון ב 2007 כדי לתמוך ולקדם את בנימין נתניהו. אידר אמור להיכנס לתפקיד בקיץ 2019 לאחר שיאושר המינוי בממשלה. נתניהו זכאי למנות 11 שגרירים כמינויים פוליטיים. היום תאשר הממשלה את מינוי ד"ר רון מלכא, איש שוק ההון, כשגריר ישראל בהודו כפי שפורסם ב"גלובס"

דרור אידר, בן 51, חוקר היסטוריה, ספרות חברה ותרבות, פרסם שני ספרים ומאמרים רבים.

הוא חבר במועצה הישראלית לתרבות ואמנות (גוף סטטוטרי מכוח חוק התרבות). אידר מתמחה בשירה דתית מודרנית ובספרות השוואתית, בין השאר עבודתו עסקה בשירת נתן אלתרמן אל מול שארל בודלר.

בעבר הועסק אידר על ידי משרד ראש הממשלה בחוזה כתיבת נאומים בסך של 50 אלף ש"ח בשנה. הנאומים נכתבו עבור המשרד לעניינים אסטרטגיים בראשות משה בוגי יעלון.

גם העורך הראשי של ישראל היום, בעז ביסמוט, נע במשך שנים בין הזירה הדיפלומטית לעיתונאית. ביסמוט שימש במשך ארבע שנים כשגריר ישראל במאוריטניה ואחרי חזרתו משם, היה לעורך חדשות החוץ של העיתון ישראל היום.